ציפי לבני
ציפי לבניPhoto by Hadas Parush/Flash90

יו"ר האופוזיציה לשעבר ציפי לבני יצאה בחודש אוגוסט האחרון לחופשה שנתית לחופי העיר האיטלקית אמלפי, שבעקבותיה הגיש השב"כ חשבון אבטחה חריג שהסתכם בכ-110 אלף שקלים.

באותה תקופה כיהנה לבני כיו"ר האופוזיציה, תפקיד שמחייב על פי חוק אבטחה צמודה. עלות האבטחה בחופשה זינקה בשל העובדה שהחופשה של לבני התקיימה על גבי יאכטה, והצריכה השכרת סירה נוספת לצוות הביטחון.

על פי הדיווח בחדשות 12, לאחר החופשה השב"כ הגיש לכנסת חשבון אבטחה על סך 110 אלף שקלים. בין הרשויות לא ברור מי אמור לשלם את הסכום הגבוה, ובעקבות זאת נשלח מהשגרירות ברומא למשרד החוץ מכתב מיוחד המפרט את עלות האבטחה.

"החופשה של יו"ר האופוזיציה התקיימה בתצורה של חופשה על גבי סירה. לטובת אבטחת הביקור הגיעו שלושה אנשי אבטחה מהארץ. לאור מאפייני הביקור והצורך במתן מענה אבטחתי אפקטיבי הוחלט להצמיד את אנשי האבטחה לאישיות לאורך כל הביקור על גבי סירה מושכרת", נאמר במכתב שחשף עמית סגל.

השכרת הסירה והסקיפר לצוות הביטחון עלתה 17,568 אלף יורו. הוצאות עגינה ודלק לסירה היו 6,780 אלף יורו. הוצאות נלוות של מלון ואחזקת הנשק לצוות האבטחה הסתכמו ב-1,000 יורו נוספים.

מלשכת לבני נמסר בתגובה: "היא יצאה כמידי שנה לחופשת שייט מתוכננת מראש בפגרת הכנסת. מדובר בשהות במפרשית עם חברים נוספים החולקים בהוצאות. לבני עצמה ביקשה לבטל את האבטחה גם מבחינת הפרטיות וגם לצמצם הוצאות למרות שלא ידעה מה העלויות. נמסר לה שלא ניתן לשחרר האבטחה ונבחרה האופציה הזולה. מדובר בהוצאות לא חריגות".

משירות הביטחון הכללי נמסר: "ברמה העקרונית, וללא התייחסות פרטנית למקרה זה - רמת האבטחה לאישים המאובטחים והיקפה, נקבעות בהתאם להערכות מצב ולמכלול שיקולים נוספים, בהם סוגיות העלויות הכלכליות הכרוכות במימושה. האחריות למימון פעולות האבטחה מוסדרת בהחלטת ממשלה, הקובעת כי כל גוף ישא בעלויות הנגזרות מאבטחת האישיות המשוייכת אליו - במקרה זה - הכנסת".