בית משפט
בית משפטצילום: ISTOCK

בית המשפט האירופי לזכויות אדם החליט לדחות את ערעורו של וויליאמסון, בישוף קתולי לשעבר שהשתייך לארגון נוצרי לאומני קיצוני, שטען כי הרשעתו בהכחשת השואה בגרמניה אינה חוקית וערער על הקנס שהוטל עליו.

וויליאמסון התראיין בשנת 2008 לטלוויזיה השבדית בראיון שהתקיים בגרמניה, כאשר במהלך הראיון טען כי גרמניה הנאצית מעולם לא השתמשה בתאי גזים כנגד יהודים בשואה.

התביעה בגרמניה החליטה להעמיד אותו לדין בגין "הכחשת השואה", עבירה פלילית עפ"י החוק הגרמני, והוא נקנס בסכום של 10,000 יורו.

לאחר שערער על הקנס, החליט בית המשפט לערעורים להפחית את הקנס שהוטל עליו ל 1800 יורו בלבד. למרות זאת, החליט וויליאמסון לערער גם לבית המשפט האירופי לזכויות אדם, בטענה כי החוק הגרמני לא אמור היה לחול עליו, אלא החוק השבדי, לאחר שהתראיין לטלוויזיה השבדית על אדמת גרמניה.

הוא טען כי בשבדיה הכחשת השואה איננה עבירה פלילית. השופטים בבית המשפט האירופי לזכויות אדם החליטו לדחות את ערעורו של הבישוף לשעבר מכחיש השואה, וקבעו כי "העונש שהוטל עליו היה קל מאוד".

השופטים גם אמרו כי "וויליאמסון ידע כי ההתבטאות שלו תעורר סערה לא רק בגרמניה אלא בכל העולם, גם לאור העובדה כי הראיון התקיים על אדמת גרמניה. הם החליטו להותיר את ההרשעה של הבישוף לשעבר על כנה ולא לבטל את הקנס שהוטל עליו.