אברכים בציונות הדתית
אברכים בציונות הדתיתצילום ארכיון: קרן אחד לאחד

נשות אברכים מכל רחבי הארץ יתכנסו ביום שני הקרוב במנהל הקהילתי בית רוס בירושלים, לכנס הוקרה לנשות עמלי תורה בציונות הדתית שייערך תחת הכותרת "שלכן היא".

צפיה גבאי, מנהלת תחום בוגרים בבית רוס ומפיקת האירוע, אומרת לערוץ 7 שהגיע הזמן שהציונות הדתית תלמד להעריך גם את אלה שבחרו בלימוד תורה כדרך חיים, "התודעה הציבורית אצלנו היא יחסית מאוד נמוכה. פוגשים אישה ושואלים אותה מה את עושה, ומה בעלך עושה, וכששומעים שהוא אברך בישיבה אז ישר שואלים מה יצא מזה. אצלנו בציונות הדתית תפסנו את זה כמשהו פחות מוערך למרות שזאת התורה שלנו".

לדבריה דווקא הנשים שנותנות את כל כולן למען המשימה החשובה הזאת, סופגות את הביקורת, "במקום שתהיה הוקרה לנשים שבזמן שהבעל לומד תורה הן מחזיקות את הבית, מתחזקות אותו, יוצאות לעבוד ומגדלות את הילדים, במקום זה יש ביקורת גם בתוך המשפחה איך אתן מרשות שהבעל לא יביא כסף הביתה, ולא יתקדם ומה יצא לו מהלימוד ובכלל אין תואר.

"אבל אני מאמינה שהתורה מחזיקה את העולם ומי שמחזיק את העולם ה' מחזיק אותו. כמובן שכולנו עם רגליים בקרקע וכל אחד ברמתו הוא, אבל צריך לזכור שהעולם עומד על התורה העבודה וגמילות חסדים".

גבאי שהפיקה את הכנס מקווה שהוא יהווה תחילתו של שינוי, "הכנס התחיל כיוזמה מהשטח, אישה יקרה פנתה אלינו וביקשה להרים את הכפפה. זה כנס ראשון מסוגו שלא היה כמותו בציונות הדתית. הכנס הזה כולו הוקרה לנשים, לומר להן כמה זה חשוב להחזיק בית של תורה שזה אחד משלושת עמודי העולם. בערב ישתתפו הרב הראשי, רבה של צפת הרב שמואל אליהו, רבניות שיתנו שיעורים ובחלק האומנותי הופעה של רוחמה בן יוסף".

להערכתה בציונות הדתית ישנן אלפי משפחות שבחרו לחיות בדרך זו, "אנחנו מעריכים שבכל הארץ יש אלפים בישיבות ובכוללים של הציונות הדתית. לצערנו לא תמיד הנשים שמוסרות את הנפש על לימוד התורה של הבעלים - זוכות להערכה. כולי תקווה שמהכנס הזה תצא הקריאה לכנסים נוספים וגדולים יותר בעתיד כדי שאנשים יבינו שזה משהו חשוב שצריך להמשיך להתקיים. ושהנשים האלה תרגשנה שכולם עומדים מאחוריהן".