יעקב טסלר
יעקב טסלרצילום: משה גולדשטיין

מרכז אגודת ישראל שהתכנס במלון 'גלי צאנז' בנתניה הצביע היום (ה') על רשימת אגודת ישראל לכנסת הבאה.

ארבעת המקומות הראשונים הריאליים הם יעקב ליצמן (גור) מאיר פרוש (שלומי אמונים) יעקב טסלר (ויז'ניץ) ישראל אייכלר (בעלז).

טסלר יחליף את נציג ויז'ניץ היוצא, ח"כ מנחם אליעזר מוזס, לאחר עשר שנות כהונה.

במסגרת ההחלטות נחתם ההסכם עם חסידות בעלז. על פי ההסכם, למרות ההסכם עם 'דגל התורה' שדחק את נציג בעלז למקום השמיני ברשימה המשותפת, נציג בעלז יזכה לקדנציה שלמה כשבמידה ותידרש רוטציה נציג ויז'ניץ יהיה זה שייתן אותה. במידת הצורך יתפטר סגן השר יעקב ליצמן במסגרת החוק הנורבגי.

"הועידה נתנה לנו חיים חדשים ורוח חיה. מברך את חברי הכנסת הישנים והחדשים. המערכה לפנינו כל לילה קם גנץ חדש באחדות היא המפתח לנצח", אמר ליצמן בסיום הועידה. לדבריו, "אחרי שחתמנו עם דגל התורה יתכן וצפויה לנו חתימה גם עם ש"ס. מועצת גדולי התורה כבר הסכימה למהלך ונעשה הכל על פיה. הסקרים גם בסדר".

"אם נתאחד ונוכיח שהועידה השיגה את מטרתה נוכל להגדיל את כוחנו הרבה יותר ממה שאתם חושבים. נכון שאמרתי את זה גם במקומי אבל הפעם תאמינו לי", כך ליצמן.

סגן השר מאיר פרוש אמר: "אנו צריכים לשאוב עידוד שכל הקהילות התייצבו כחברים בתנועה. אין מצב שרק הנציגים בכנסת ידאגו לכל צורכי הדת, צריכים להפעיל פורומים מתאימים כפי שהוחלט בועידה. נשמור על מעמד בני הישיבות והאברכים, נחזק ונבסס את הפטור לכל בת שומרת שבת ואוכלת כשר, נשמר את חומות השבת, נילחם ברפורמים והקונסרבטיבים, נתקן את העוולות בחינוך הלא רשמי ונדאג לבניית דירות למגזר החרדי".

ח"כ ישראל אייכלר אמר: "מה שמאחד את כל המפלגות החדשות שקמות הוא דף המסרים של הרפורמים עד שהגענו למצב שגם מפלגות דתיות מוכנות לדבר על דברים שבעבר לא עלו על הדעת. מה שמאחד את כל המפלגות החדשות שקמות הוא דף המסרים של הרפורמים עד שהגענו למצב שגם מפלגות דתיות מוכנות לדבר על דברים שבעבר לא עלו על הדעת"

יעקב טסלר, נציג חסידות ויז'ניץ שמחליף בתפקיד את ח"כ אליעזר מוזס, נאם את נאומו הראשון ואמר: "נציגי אגודת ישראל מקדשים שם שמיים בבחינת ראו מה בין בני לבין חמי. נרגש לייצג את חסידות ויז'ניץ בכנסת. כל מי שמדבר על משבר באגודה מוזמן לנתניה ולראות את תנועת אגודת ישראל חיה קיימת וממשיגה להוביל את סדר היום הציבורי".

בסיום הדברים אמר: "אזכיר את נציגי חסידות ויזניץ הרב מנחם אליעזר מוזס והרב שמעלקא הלפרט שפעלו ללא לאות למען עם ישראל וחסידות ויזניץ. אודה ליו"ר הרשימה הרב יעקב ליצמן על הסיוע כל השנים. תמה והסתיימה הכנסייה הארצית של אגודת ישראל בנתניה".