יריב לוין בשומרון
יריב לוין בשומרוןצילום: רועי חדי

שר התיירות ח"כ יריב לוין הגיע לביקור בשומרון, נפגש עם ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן, ושוחח איתו על האתגרים העומדים לפתחה של ההתיישבות, ושל הממשלה החדשה לכשתקום.

שר התיירות התחייב כי המשימה של הממשלה לכשתקום תהיה הגדלת ההתיישבות, וסיכם, "הסכמנו על הצורך לחזק את ההתיישבות, להאיץ את הבניה, ליצור מצב שבו ההתיישבות, לא רק צומחת אלא מתפתחת בקצב מהיר, נותנת מענה לא רק לצרכים של המתיישבים, אלא גם לגידול שחייב להיות ביהודה ושומרון. היעד של מליון יהודים ביהודה ושומרון, הוא לא רק מעשי, אלא הוא יעד שאנחנו צריכים להשיג אותו, ובזמן קצר.

אין ספק שבסוף מה שקובע זו העוצמה שלנו כאן בשטח, וברור לחלוטין שהאתגר שעומד בפני הממשלה הבאה הוא להאיץ באופן משמעותי את הבניה, את צמיחת ההתיישבות, ולהביא לכך שהעובדה הבלתי ניתנת לשינוי הזו, שאנחנו יושבים כאן, בארץ שלנו בארץ ישראל, העובדה הזו תהיה חזקה יותר ונטועה עוד יותר עמוק בקרקע".

דגן הדגיש בפני שר התיירות, "אנחנו מאוד מוטרדים מההאטה, בקצב הגידול ביהודה ושומרון, דווקא בזמן שהממשלה לאומית, המשימה המשותפת שלנו בקדנציה הבאה צריכה להיות: להגדיל את הבניה להסדיר את הישובים הצעירים, מה שהציבור בישראל מחכה לו, שכן ההיצע עולה על הביקוש. מה שימנע מדינה פלסטינית הוא המסות בשטח".