פעילי נחלה מול בית רה"מ
פעילי נחלה מול בית רה"מצילום: ללא

תנועת נחלה שמקיימת בימים אלה משמרת אל מול בית ראש הממשלה נתניהו בירושלים, תחל הערב (א') בהחתמת שרים, חברי כנסת ואישי ציבור על עצומת נאמנות לארץ ישראל.

בעצומה נכתב כי "אני מתחייב בזאת להיות נאמן לארץ ישראל, לא לוותר על אף שעל מנחלת אבותינו. אני מתחייב בזאת לפעול למימוש תוכנית התיישבות ליישובם של 2 מיליון יהודים ביהודה ושומרון על פי תוכנית רוה"מ שמיר ז"ל, וכן לעודד ולהוביל לגאולת אדמות בכל מרחבי יהודה ושומרון. אני מתחייב לפעול לביטולה של ההכרזה שתי מדינות לשני עמים, ולהחליפה באמירה ממלכתית: ארץ ישראל-מדינה אחת לעם אחד".

החתמת השרים וחברי הכנסת השונים לצד אישי ציבור נוספים תועבר מהערב באמצעות שידור חי ברשתות החברתיות, כאשר בתנועה מדגישים כי "החתמת העצומה אל מול בית ראש הממשלה בעיצומה של מערכת הפריימריז בליכוד ובעיצומם של ימי הרכבת הרשימות בגוש הימין והמרכז ואף לקראת מערכת הבחירות הקרבה - מהווה מבחן נאמנות אידאולוגי וערכי עבור המתמודדים השונים המבקשים בימים אלה לקבל את אמון ציבור המתפקדים ובהמשך את המנדט מהעם".

"אותם שרים וחברי כנסת שיחתמו על העצומה יוכיחו בפני ציבור בוחריהם את נאמנותם הבלתי מסויגת והברורה בחיזוק ללא לאות של תנופת ההתיישבות ויישומה של תוכנית שמיר וגאולת אדמות בכל מרחבי יהודה ושומרון, ובדרישה חד משמעית להורדה לחלוטין מסדר היום כל וריאציה של ישות לאומית זרה בארץ ישראל. מנגד, אותם חברי כנסת ושרים שיגררו רגליים או יימנעו מסיבותיהם השונות לחתום על הצהרת הנאמנות - יבהירו אף הם בפני ציבור בוחריהם היכן ממוקמת עמדתם המדינית והפוליטית באותן סוגיות הנוגעות למפעל ההתיישבות והנאמנות לארץ ישראל", נמסר.

כאמור, בימים אלה נוקטת תנועת נחלה להתיישבות ביוזמה להקמת משמרת לכבודה של ארץ-ישראל סמוך לביתו של ראש הממשלה נתניהו שפועלת ברציפות עד ליום הבחירות. בתנועה מדגישים כי הצבת המשמרת סמוך לבית ראש-הממשלה הינה מחויבת המציאות במיוחד בעת הזאת בה עיני הציבור מופנות אל החלטות העומד בראש הפירמידה השלטונית.

בנחלה מוסיפים כי "התוכנית להעמיד משמרת לכבודה של ארץ-ישראל החלה לקרום עור וגידים עוד בטרם הוחלט על הקדמת הבחירות. לנוכח ההקפאה האיומה והאכזרית שעובר מפעל ההתנחלות, אנו תובעים מהמחנה הלאומי לחשב מסלול מחדש בכל הנוגע למפעל ההתיישבות. כאשר עם-ישראל ונבחריו שרויים באווירה של בחירות, יש צורך חיוני להעלות את חזון ארץ-ישראל לראש סדר היום הלאומי ואת הדרישה למימושו של החזון לראש סדר העדיפויות של הממשלה שתבחר. ממשמרת זו יוצתו הלבבות לאבוקה גדולה שתחזיר את העם כולו למסלול הציוני-מסלול בנין ארץ ישראל. עם ישראל חזק, יודע את דרכו וימשיך בע"ה את הנאמנות לארץ ישראל. נאמנות זו הייתה הבריח התיכון הקושר את שרשרת הדורות עד דורו של משיח".

חבר מזכירות הליכוד ויו"ר סניף הליכוד בראש העין, מתי יצחק אמר "אני קורא לכל השרים וחברי הכנסת וכל ראשי הסניפים לחתום על העצומה שתהווה מבחינתם מבחן נאמנות לארץ ישראל ולמפעל ההתיישבות. אותם מתמודדים שמבקשים בימים אלה את תמיכת ציבור המתפקדים והמנדט מהעם חייבים לזכור כי מבחן הנאמנות לארץ ישראל הוא שיקבע האם הם ראויים לייצג את מפלגת המחנה הלאומי, על פי האידאולוגיה הברורה והחד משמעית של תנועת הליכוד שמכילה באופן חד משמעי את כל חלקי ארץ ישראל".