העבודות להקמת החניון
העבודות להקמת החניוןצילום: רגבים

עורכי הדין אבי סגל ויעל סינמון פנו הבוקר (ראשון) במכתב דחוף בשם תנועת רגבים לראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, ראש המנהל האזרחי תא"ל אחוות בן חור ולמנהל יחידת הפיקוח במנהל מרקו בן שבת.

במכתבם מתריעים עורכי הדין על עבודות להקמת חניון המבוצעות בידי תושבים ערבים ליד שטח האתר הארכיאולוגי נבי סמואל.

"בסמוך לישוב גבעת זאב, ישנו אתר ארכיאולוגי מוכרז הקרוי 'נבי סמואל', בו מצוי מקום קבורתו של הנביא שמואל, ובו נמצאו, בין היתר, ממצאים מתקופת בית ראשון", נאמר במכתב, "האתר הארכיאולוגי ממוקם בשטחי C אשר בשליטה ישראלית, אזרחית וביטחונית מלאה".

עורכי הדין מוספים כאמור, "בתקופה האחרונה מבצעים תושבים ערבים מהסביבה עבודות להקמת חניון בתוך תחומי האתר הארכיאולוגי, ללא כל היתר ובניגוד לכל דין ותוך גרימת נזקים עצומים לאתר הארכיאולוגי ופגיעה בעתיקות".

לדבריהם, "עינינו הרואות כי עברייני הבניה מנצלים את מדיניות אי האכיפה הנוהגת בשטח על ידכם לשם ביצוע העבודות הבלתי חוקיות להקמת החניון, תוך גרימת נזקים בלתי הפיכים לאתר הארכיאולוגי, והכל ללא היתר שבדין".

"אשר על כן, הנכם נדרשים בזאת לעשות שימוש בסמכותכם ולעצור את המשך ביצוע העבודות הבלתי חוקיות והרס האתר הארכיאולוגי, וכן להודיענו כיצד הנכם מתכוונים לדאוג לשיקום האתר הארכיאולוגי ולהשבת המצב לקדמותו. כמו כן, מרשתנו תבקש לקבל באופן מידי את פרטי עברייני הבניה הנמצאים בידיכם", הוסיפו עורכי הדין וציינו כי במידה שהנושא לא יטופל יפנו לערכאות משפטיות בנושא.

גורמים במנהל האזרחי ציינו בשיחה עם ערוץ 7 כי הכשרת השטח בוצעה באדמה פרטית שלא נמצאת בתוך תחום האתר הארכיאולוגי. לדברי הגורמים אם יבוצעו בעתיד עבודות בינוי - הן ייאכפו.