הטקס הבוקר
הטקס הבוקרצילום: דוברות משרד המשפטים

האגף להסדר ורישום מקרקעין (הטאבו) במשרד המשפטים קיבל את הציון הגבוה ביותר מבין כל יחידות הממשלה שנמדדו במדד איכות השירות הממשלתי לשנת 2017 של רשות התקשוב הממשלתי

מדובר בדו"ח המבוסס על מדידה שמבצעת היחידה לשיפור השירות ברשות התקשוב הממשלתי, כחלק ממהלך ממשלתי לשיפור השירותים הממשלתיים לציבור, במסגרת המאמצים הממשלתיים להפחית את הנטל הבירוקרטי על אזרחים ועסקים, לייעל את עבודת הממשלה ולחסוך במשאבים כסף וזמן של הציבור.

בדו"ח רשות התקשוב מדורגים 21 משרדי ממשלה וחלק מיחידותיהן, והוא בוצע באמצעות מדידה של ערוצי שירות שונים: כ-2,400 ביקורים בסניפים לבחינת תנאי קבלת השירות, שכללו 25,000 ראיונות 'פנים אל פנים', 10,000 ראיונות טלפוניים ומדידת איכות השירות הניתן לציבור באינטרנט.

בטקס קצר שהתקיים היום בלשכת מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, העניק ראש רשות התקשוב הממשלתי, יאיר פרנק, את אות ההוקרה למשרד המשפטים ולאגף הסדר ורישום מקרקעין (הטאבו), בניהולו של עו"ד שלומי הייזלר, על כך שקיבל את הציון הגבוה ביותר מכלל משרדי הממשלה בסקר שבוצע שבו נשאלה נמדדה שביעות רצון משירותי היחידה המקצועית.

כזכור, לפני מספר חודשים פרסם הבנק העולמי את מדד ה--Doing-Business לשנת 2018, בו עלתה ישראל 5 מקומות בדירוג הכללי, והגיעה למקום 49 מתוך 190 מדינות ברחבי העולם. מקורו של הישג זה בזינוק של 41 מקומות במדד של רישום נכס, הודות לרפורמות שהונהגו באגף לרישום והסדר מקרקעין (הטאבו). במהלך מפגש שהתקיים בשבוע שעבר בין החשב הכללי במשרד האוצר, רוני חזקיהו, ראשי רשות המסים ומנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, הצהירה פלמור כי היעד שהוצב לקראת מדד ה-Doing Business לשנת 2019 הוא עלייה משמעותית נוספת של ישראל בדירוג הכללי, שתתבסס על עלייה בדירוגים בתחום רישום נכס מהמקום ה-89 ל-75, ובתחום פתיחת והקמת עסק ממקום 45 כיום למקום 35 במדד.

לדברי מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור: "בשנים האחרונות מונהגת במשרד מדיניות עקבית שמציבה את השירות לציבור בראש סדר העדיפויות, מתוך הבנה שמשרד המשפטים לא עוסק רק באכיפת חוק או בחקיקה, אלא אחראי על מגוון שירותים משפטיים וחברתיים חיוניים. אני שמחה לראות שההשקעה שלנו בשיפור השירות ממשיכה להשתקף במדדים מקומיים ובינלאומיים, ומודה לשלומי הייזלר ולעובדי הטאבו על עבותם המעולה ולכל גורמי המטה שלקחו ולוקחים חלק בשיפור השירות במשרד המשפטים".

מנכ"ל רשות התקשוב הממשלתי, יאיר פרנק, הוסיף "אנו שמחים לראות את ההתקדמות שחלה בשביעות רצון האזרחים מהיחידה לרישום והסדר מקרקעין והגעתם למקום הראשון בסקר שביעות רצון שנערך על ידי רשות התקשוב הממשלתי לשירותי האגף והשירותים הדיגיטליים הניתנים בו".