יולי אדלשטיין
יולי אדלשטייןצילום: יצחק הררי - דוברות הכנסת

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, כמו יתר חבריו בליכוד, מנסים להתברג גבוה ככל האפשר ברשימת המפלגה שתיבחר ביום שלישי הקרוב בפריימריז.

בראיון לחדשות 13 התייחס אדלשטיין לוויכוח הפומבי עם ראש הממשלה נתניהו על נאומו בטקס הדלקת המשואות, שאחריו הודיע אדלשטיין כי אמינותו של ראש הממשלה נפגעה.

"שמנו את הדברים מאחורינו. אני חושב שהלכתי לפי העקרונות שלי כפי שהבנתי את תפקידי כיו"ר הכנסת. זה בא לידי ביטוי עוד לפני שידענו שיהיו בקרוב פריימריז. גם ראש הממשלה דאג להבהיר שיש לו אמון מלא ביו"ר הכנסת", סיפר אדלשטיין.

לקראת הפריימריז מחר בליכוד, סיפר אדלשטיין ''אני לא עוסק בחיסולי חשבונות ולא תמצא אפילו מתפקד אחד שאמרתי לו לא להצביע למישהו. אני חושב שלנבחר ציבור חשוב להיות בקשר עם השטח, ובליכוד זאת עובדה – כולם בקשר".

יו"ר הכנסת לא צופה שכתב האישום האפשרי נגד ראש הממשלה ישפיע על הליכוד. "אני לא חושב שבליכוד יקרה משהו, כי יש מועמד לראשות הממשלה שאיתו אנחנו רצים בבחירות, והוא הודיע שהוא לא מתכוון להתפטר. אז אני לא חושב שבליכוד משהו הולך לקרות".

"אני שומע על כתב האישום הזה כבר יותר משנתיים, אז אני לא יודע אם יהיה כתב אישום ומה יהיה כתוב בו. בינתיים לא קורה עם זה כלום. זה שמישהו חשוד – לא עושה אותו אשם, אנחנו לפעמים מתבלבלים. המתפקדים יעשו את הבחירה שלהם".

כשנשאל על השתלבות "קבוצת הליכודניקים החדשים" במפלגה, ענה אדלשטיין: "הליכודניקים החדשים מריצים מועמדים ומשתלבים במפלגה, אני חושב שבימים הקרובים נראה את הפעילות שלהם. מי שבא באמת להשתלב בליכוד – ישתלב בליכוד. הגיעו קבוצות שניסו להשתלט על המפלגה, היו קבוצות לחץ כאלה ואחרות, אבל ליכוד נשאר ליכוד".