שגרירי או''ם ליד מנהרה בגבול הצפון
שגרירי או''ם ליד מנהרה בגבול הצפוןצילום: דוברות

עשרות שגרירי או״ם ממדינות העולם סיירו היום (ראשון) בגבול הצפוני כחלק מביקורם בארץ בהובלת שגריר ישראל לאו״ם, דני דנון.

לאחר שנפגשו עם ראש הממשלה נתניהו ונשיא המדינה ריבלין, וערכו סיור מוסק בארץ, הגיעו השגרירים לאחת ממנהרות הטרור של חיזבאללה וקיבלו סקירה מקציני צה״ל על מבצע ״מגן צפוני״ ועל כוונות חיזבאללה לשימוש במנהרות נגד ישראל.

השגריר דנון אמר למשלחת השגרירים כי ״המאבק בחיזבאללה הוא גם מאבק דיפלומטי. חיזבאללה הקים לעצמו מדינה בדרום לבנון ובנה מספר מנהרות כדי לפגוע בתושבי ישראל.

"זו הזדמנות לקהילה הבינלאומית לקרוא לממשלת לבנון להתנער מחיזבאללה במקום לתת לו תיקים בממשלה, ולדרוש ממועצת הביטחון להכיר בו כארגון טרור באופן מיידי״, הוסיף דנון.

השגרירים מכל העולם ייחשפו למנהרות החיזבאללה

לפני יציאת המשלחת לגבול הצפון, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר להם כי ''מתרחש שינוי גדול במזרח התיכון והשינוי הזה הוא עלייתה של התיאוקרטיה התוקפנית באיראן שחותרת לכבוש את המזרח התיכון, להשמיד את ישראל ולשלוט בחלקים רבים אחרים בעולם".

"לאיראן שלוחות רבות, אחת מהן היא חיזבאללה שהצטרפה עכשיו לממשלת לבנון. זה בעצם תיאור מטעה - חיזבאללה למעשה שולטים בממשלת לבנון ומשמעות הדבר היא שאיראן שולטת בממשלת לבנון", הוסיף נתניהו.

לדבריו, "חשוב להעביר את המסר העוצמתי הזה – כפי שמנענו את מנהרות הטרור שהגיעו לישראל, נמנע כל תוקפנות מלבנון, סוריה או איראן עצמה. אנחנו מחויבים למנוע את התוקפנות הזו ובכך, איננו מגנים רק על ישראל אלא גם על שכנותינו ועל שלום העולם כולו''.