אל על נפרדת לשלום מבואינג 767

היום נחתה הטיסה האחרונה של מטוס ה-767 בשירות מסחרי באל על, ממילאנו לתל אביב, בטיסה מס' LY382

קובי פינקלר , כ"ח בשבט תשע"ט

מטוס אל על 767
מטוס אל על 767
צילום: סיון פרג'

אל על נפרדת לשלום מבואינג 767. היום נחתה הטיסה האחרונה של מטוס ה-767 בשירות מסחרי באל על, ממילאנו לתל אביב, בטיסה מס' LY382, זאת לאחר 36 שנים בהן הפעילה החברה מטוסים מדגם זה.

במהלך השנים, נכנסו ויצאו משירות 13 מטוסים מדגמים שונים, אשר ביצעו יחדיו כ-584,000 שעות טיסה ב-103,000 טיסות.

גונן אוסישקין, מנכ"ל אל על נפרד מהמטוס : "אנו נפרדים מאחרון המטוסים בצי ששירת נאמנה את לקוחותינו ופנינו להמשך תנופת ההתחדשות והצטיידות במטוסי הדרימליינר 787 החדשים."

בעוד ייצורם של מטוסי ה- 767 נמשך אף היום במפעלי בואינג בסיאטל, הורכבו מאז תחילת שנות ה - 80 למעלה מ-1,100 מטוסי 767, מרביתם עדיין בשירות של עשרות חברות תעופה בעולם, בהיותם מטוסים נוחים, יעילים ובעלי רקורד בטיחותי גבוה ביותר.

לפני כ-36 שנים, החלו מטוסי ה-767 לטוס בצבעי התכלת – לבן של אל על. את ראשוני המטוסים, מדגם 767-200, אשר יצאו משירות בשנת 2008, קלטה החברה בשנת 1983.

לאורך השנים, נכנסו ויצאו משירות באל על 13 מטוסים מדגמים שונים.

כשנה לאחר כניסתם לשירות, ב-1984, פתחו מטוסי ה-767 של אל על עידן חדש בתעשיית התעופה העולמית כאשר היו למטוסים הדו-מנועיים הראשונים שפעלו בטיסות מסחריות מעל האוקיאנוס האטלנטי.

צי ה-767 היה שותף לכמה מנקודות ציון משמעותיות בתולדות מדינת ישראל, ביניהם המבצע להעלאת יהודי ברית המועצות באמצעות טיסות ישירות ממוסקבה ו-"מבצע שלמה" הנועז להעלאת יהודי אתיופיה בתחילת שנות ה-90.

המטוסים חנכו לאורך השנים נתיבי טיסה ישירים אשר קרבו את מדינת ישראל לתפוצות, בכללם יעדים בצפון אמריקה, באסיה ובאירופה.

בנוסף, מטוסי ה-767 שירתו את שלושת ראשי הממשלה האחרונים בישראל: אריאל שרון ז"ל, אהוד אולמרט ובנימין נתניהו.

בחודש שעבר, מטוס 767 היה חלק מאירוע היסטורי נוסף, כאשר התקיימה טיסת ראש הממשלה המיוחדת לרפובליקת צ'אד באפריקה ובשובה מטוס ה-767 של אל על טס לראשונה בנתיב החוצה את רפובליקת דרום סודן.

כזכור, כחלק מהתחדשות צי המטוסים באל על, החברה רכשה 16 מטוסי דרימליינר 787 חדשים, שיחליפו את מטוסי ה-767 ומטוסי 747 אשר יצאו בהדרגה במהלך שנת 2019, מתוכם 8 מטוסי דרימליינר 787 שפועלים כבר היום בשירות החברה, בעוד השאר ייכנסו בהדרגה עד לשנת 2020.