ניר אורבך
ניר אורבךצילום: יוני קמפינסקי

ניר אורבך, מנכ"ל 'הבית היהודי', שוחח הבוקר (שני) עם אילה חסון על מצב הסיעה לאחר הפירוד של בנט ושקד מהמפלגה ולאחר בחירת היו"ר החדש, הרב רפי פרץ.

"בכל מערכת בחירות אנחנו שתי מפלגות שרצות יחד. האיחוד הלאומי סיים את הרכבת המפלגה שלו, בצלאל סמוטריץ' נבחר לעמוד בראשותו ואתמול נבחר הרב רפי פרץ. היום אחר הצהריים מרכז הבית היהודי צפוי לבחור את שאר הרשימה. אנחנו כמובן נמשיך לרוץ במשותף".

מי יעמוד בראש?

"כמו תמיד הבית היהודי הוא הזרם המרכזי יותר בציונות הדתית. החבר'ה מהאיחוד הלאומי עשו צעדים בהחלט משמעותיים בקדנציה האחרונה אך אין ספק שהבית היהודי מייצג את רוב הציבור הדתי ולכן זה משא ומתן שאני מקווה שיהיה אינטנסיבי אך קצר".

הרב רפי פרץ לא מסכן את נפתלי בנט?

"אנחנו עסוקים בלייצר את המערכת שלנו שתייצר כמה שיותר מנדטים. ברגע שתהיה לנו מערכת טובה עם רשימה טובה אני מניח שהמפלגה שלנו יכולה להביא גם קהלים נוספים שיגיעו ממפלגות נוספות".

הפיצוץ עם בנט לא היה מתואם אתכם?

"אנחנו כבר חודש אחרי, היינו בסכנת קריסה והיום אנחנו אחרי זה. יכולתי ללכת מקומות אחרים אך קיבלתי את ההחלטה שלי. אני איש הבית היהודי והציונות הדתית".

היית יד ימינו של בנט והוא הלך למקום אחר. נשמע חשוד.

"עברנו מערכת מאוד מורכבת ושילמתי מחירים כבדים. אנחנו מתקדמים קדימה, היום היה צעד מאוד משמעותי, הבאנו איש מאוד משמעותי לעמוד בראש".

אין ספק שהבאתם שחקן חיזוק שמאתגר את מפלגתו של בנט. יש סיכוי שיהיה איחוד עם עוצמה לישראל, זהות לישראל וכד'?

"אנחנו אחת מהמפלגות המרכזיות ואנחנו לא מתבלבלים ופונים לבסיס בוחרים שלנו בציונות הדתית. בבחירות 2015 חלק מהקולות הועברו לליכוד לאחר הקריאה של נתניהו כי הערבים נוהרים לקלפיות. הפעם אנחנו סבורים שהבוחרים יחבקו את הבית היהודי. ברור שהמיזוג הטבעי הוא עם האיחוד הלאומי, כל איחוד אחר ייבחן אלקטוראלית".