שוד נועז
שוד נועזצילום: ISTOCK

משטרת אנטוורפן שבבלגיה הוכתה בתדהמה: אלמונים הצליחו לפרוץ לחדר הכספות בבנק במרכז העיר, ולשדוד את תכולתן של כ־30 תיבות כספת שהיו נעולות בנעילה כפולה.

התדהמה הוכפלה שבעתיים כשהתבררה הדרך בה השתמשו השודדים כדי לבצע את המעשה הנפשע.

על פי הדיווחים, התמקמו השודדים בבניין סמוך לבנק, וקדחו ברצפתו מנהרה באורך של ארבעה מטרים, באמצעותה התחברו לצינור הביוב המרכזי, שרוחבו קצת פחות ממטר.

דרך צינור הביוב התקדמו השודדים בזחילה עד שהיו מתחת לרצפתו של חדר הכספות של הבנק, ככל הנראה לאחר שהשתמשו בטכנולוגיית GPS או במכשור טכנולוגי אחר שאפשר להם לוודא כי הם אכן נמצאים בנקודה הנכונה.

משם הם קדחו מנהרה נוספת כלפי מעלה, גם היא באורך של ארבעה מטרים, עד שפגעו ברצפתו של חדר הכספות ופערו בה חור רחב דרכו הם נכנסו לחדר השמור כל כך.

לא ברור כמה זמן שהו השודדים בחדר הכספות, אך לפי הדיווחים הם הצליחו לפרוץ כ-30 כספות ולרוקן אותן מתכולתן.

במשטרה חוקרים את כל כיווני החקירה האפשריים, ונראה כי בין היתר נבדקת גם האפשרות שהשודדים כיוונו לכספת ספציפית שתכולתה עניינה אותם במיוחד, ולאחר מכן הם פרצו לכספות נוספות כדי לטשטש זאת, ולהקשות על המשטרה את החקירה שעלולה להביא לחשיפתם.

יש לציין כי רק בשבוע שעבר נמנע שוד דומה שתוכנן להתבצע בפלורידה שבארה"ב, שם התגלתה מנהרה שנחפרה בקרבתו של בנק מקומי, ובה מגפיים וציוד חפירה. לא נמסרו פרטים רבים אודות מקרה זה, ולא ברור אם המנהרה נחפרה באחרונה ונתגלתה לפני שהשודדים הספיקו להשלים את חפירתה, או שהיא ננטשה זה מכבר וכעת התגלתה באקראי.