גדעון סער: מרגיש מצויין ואופטימיטל שניידר, גלובס

הפריימריז בליכוד המתקיימים היום מושכים תשומת לב רבה ומרתקים אזרחים רבים מחוץ למעגלים הטבעיים של הליכוד והימין הישראלי.

לא בשל המותחן המוגש לציבור אודות היריבות ההיסטורית בין מירי רגב לגילה גמליאל או קרב האיתנים בין גדעון סער לישראל כץ ואגדת אורן חזן, האם תחזור על עצמה או תתפוגג בין דפי ההיסטוריה.

הבחירות הפנימיות בליכוד הן הפלטפורמה הבונה בשעות אלה את זהות היורש הבא של בנימין נתניהו. התחרות הנוצצת הזו מקבלת הפעם משנה תוקף בשל שתי הנחות יסוד שככל שחולפים הימים מוסיפות להכות שורשים בסדר היום המקומי.

ראשית, הליכוד הוא זה ששוב יקח את הבחירות הקרובות במיוחד על רקע היעדר חיבורים משמעותיים שלא צפויים להתרקם בגוש המרכז-שמאל. ההנחה השניה מדברת על כך שמדובר בכהונתו האחרונה של בנימין נתניהו ובשל הסאגה המשפטית היא עלולה להיות קצרה במיוחד.

118 אלף מתפקדי הליכוד שיוצאים היום לקלפי בונים את זהותו של היורש הבא. יש להניח שבמידה וגדעון סער יצליח לקצור את פירות הקמפיין המצוין שעשה עבורו ראש הממשלה נתניהו בימים האחרונים כשטרח לתקוף אותו אישית וקרא באמצעות 'סביבתו' שלא לחזק אותו ברשימות הפריימריז המנצחות – הרי שהדבר ישליך על עתידו הפוליטי לקראת ההתמודדות הבאה והאמיתית.

במידה וגדעון סער יצליח להתברג בחמישיה הראשונה – ודאי אם יתמקם במקום הראשון – הרי שהוא יהפוך מיידית לפייבוריט משמעותי עבור הימין הישראלי שסימן אותו כמועמדו להנהגת הליכוד.

או יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין שעד לפני שנה וחצי כלל לא ידענו שהוא חולם לכבוש את התפקיד הראשון בפוליטיקה הישראלית. עד לפני שנתיים טפטפו בסביבתו לאוזני עיתונאים רבים שהוא בכלל לוטש עיניים למשכן הנשיא ומכאן הדאגה הרבה לכבודה האבוד של כנסת ישראל, לממלכתיות שהיתה ואיננה עוד, לתקינות הפוליטית שהתאיידה לה בשנים האחרונות. אבל עם האוכל בא התיאבון ויולי אדלשטיין רוצה להיות שם בקרב הגדול.

בסבבים האחרונים היה זה גלעד ארדן שכבש את המקום הראשון. אך בשונה מפעמים קודמות אז כלל לא היווה איום על ראש הממשלה, הפעם, כשמדובר בקרבות הירושה, הנסיך הצעיר מצליח להתברג בספינת אצולת המפלגה.

וכמובן ישראל כץ שמחמם מנועים מזה עשור ובטוח שאחרי שלש קדנציות במשרד התחבורה ועם המון חלומות על משרד החוץ והביטחון לצד לפיתה משמעותית של המנגנון המפלגתי הוא יצליח להפוך למועמד משמעותי בקרב הירושה הגדול.

בעוד פחות מ-24 שעות נדע כולנו מי ומי ההולכים, מי ומי המתמודדים על הדבר האמיתי הבא. נדע במי בוחרי הליכוד נתנו אימונם ואת מי הם רוצים לראות ביום שאחרי בתפקיד הראשון.