עומס בלתי נתפס
עומס בלתי נתפסצילום: iStock

בעוד אצלנו בארץ מתלוננים על הצפיפות ברכבת ישראל, יש מקומות בהן הצפיפות שוברת שיאים. הרכבות בהודו מלאות בנוסעים עד אפס מקום, וההודים נתלים על הרכבת מהדלתות. והממשלה? ממליצה לתיירים לא לנסוע בשעות העומס.

מדי יום, ההודי הממוצע קם בבוקר ונוסע לעבודה ברכבת. הבעיה מתחילה כאשר יחד איתו קמים עוד מאות אלפי אנשים המנסים גם הם לעלות על אותה רכבת. בכל רכבת מנסים לעלות 8 מיליון נוסעים, כאשר על הזכות להיתלות על הרכבת נלחמים כבר כשנמצאים ברציף. על אף שכל קרון מיועד לכ1,500 איש, בשעות העומס נדחקים בו קצת יותר מפי 2- כ4,500 נוסעים על פי ההערכות.

לאחר שהרכבות מתמלאות במהירות בתחנות הראשונות, בשאר התחנות הנוסעים נתלים על הקרונות מבחוץ למשך שאר הנסיעה. מכיוון שהדלתות ברכבות נשארות פתוחות באורח קבע למשך הנסיעה, מדי יום נופלים ונפצעים עשרות אנשים, וחלקם אף נהרגים. לפי דיווחי הממשלה, במהלך השנה האחרונה נהרגו כ400 איש כתוצאה מנפילה מהרכבת הנוסעת, ונפצעו למעלה מ800.


כשאין מקום, עומדים גם על הגגות

לאחרונה קולות רבים בהודו קוראים לשינויים נרחבים במערך הרכבות במדינה הגובה מדי שנה קרוב ל3,000 קורבנות מתאונות שונות. בדומה לישראל, הרכבות בהודו מנוהלות על ידי הממשלה, שבינתיים לא עורכת שינויים מהותיים, מלבד ההמלצה לתיירים שלא לנסוע ברכבות בשעות העומס.

אז בפעם הבאה שתתלוננו על הצפיפות ברכבת ישראל, תזכרו שיכול להיות כאן הרבה יותר גרוע.



רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!