איטום גגות
איטום גגותistock

תיקון גגות רעפים – המדריך המלא.

תחזוקת ביתנו דורשת מאתנו לבצע מספר בדיקות הכרחיות אחת לכל תקופה. בדיקה מקיפה של איטום הגג הינה הכרחית בכדי למנוע מצבים עתידיים בהם אנו סובלים מחדירה של נוזלים, חרקים או כל אלמנט חיצוני אחר אל תוך חלל הבית.

ישנן כמה טכניקות לתיקון ואיטום הגג, אך חשוב לציין שישנה הפרדה מוחלטת בין איטום גג שטוח לבין תיקון גגות רעפים. החומרים בהם נעשה שימוש לאיטום הגג אכן אותם חומרים בשני המקרים, אך אופן הפעולות וההתייחסות שונה לחלוטין.

איטום גגות שטוחים

כאשר מדובר על איטום גג שטוח, סדר הפעולות די פשוט. תחילה, צריך לנקות את משטח הגג באופן יסודי ולפנות פסולת מיותרת שהצטברה במשך הזמן. יש לבצע זאת בעזרת מטאטא שמיועד לניקיון חיצוני ובעל סיבים קשיחים במיוחד.

בשלב השני, רצוי לשטוף את הגג בעזרת צינור מים בכדי לוודא שאין הצטברות של אבק שעלול להשפיע על מריחת החומרים השונים. לאחר שטיפת הגג חשוב מאוד להמתין במשך כמה שעות עד אשר הגג יתייבש לגמרי מפני שלחות והצטברות נוזלים גם כן משפיעה באופן שלילי על חומרי האיטום.

כעת, שמשטח הגג נקי ויבש לחלוטין, יש לחמם את חומר האיטום. ישנם שני סוגים בהם ניתן לאטום את הסדקים והשברים בגג ביתנו, על ידי מריחה של זפת חמה או בעזרת יריעות ביטומן. מריחה של זפת הינה השיטה הנפוצה והשכיחה במרבית בתי ישראל וכמובן חוסכת באופן משמעותי את ההוצאה הכספית על איטום הגג. שימוש ביריעות ביטומן דורש הבנה מקצועית בהלחמתן אחת לשנייה ואומנם מדובר על פתרון יקר, אך עמידות היריעות מחזיק במשך 20 שנה.

תיקון גג רעפים ושלבי האיטום

בניגוד לגג שטוח, גג הרעפים הוא בעל שכבה נוספת שמגנה על ביתנו מפני הגשמים בעונת החורף והטמפרטורות החמות בעונת הקיץ. לכן, מרבית הבעיות שצצות כאשר מדובר על תיקון גגות רעפים, הן כאשר ישנה דליפה מאזור ספציפי כתוצאה מבלאי בחלק מהרעפים. במצב כזה, תחילה יש לוודא שהנזילה שנגרמה אינה חדרה לחלל הבית והחלה לייצר עובש במקומות מסוימים.

לאחר מכן, רצוי לתקן את האזור באופן מידי. תאלצו להזמין רעפים חדשים אשר מותאמים לגג ביתכם ולסדרם באופן כזה שימנע חדריה של נוזלים. בדרך כלל הבעייתיות נובעת בזיהוי החלק שדורש החלפה בגג ואם אינכם רגילים לבצע זאת כדאי להיוועץ עם גורם מקצועי.

דבר נוסף שחשוב לציין, גגות רעפים כידוע נמצאים בשיפוע מסוים ולכן יש סכנה אמתית כאשר מטפסים על הגג ומבצעים עבודות תחזוקה. אם אינכם בטוחים שאתם בעלי הידע הנכון והכלים המדויקים לבצע עבודות מסוג זה, רצוי להשכיר את שירותיה של חברה מקצועית כגון א.א אדיב בע"מ.

מדובר על חברה עם וותק של מעל 50 שנה בתחום איטום גגות, תיקון גג רעפים, סיוד גגות וצוות מומחים שיבצע עבורכם את העבודה הטובה והאיכותית ביותר בשילוב מחיר נוח ומשתלם לכל כיס.