מאוורר
מאווררצילום: iStock

כשאנחנו מדברים על מערכות קירור עבור ביתנו יש נטייה להתייחס למזגן כמושיע המרכזי. ובכן, ישנם הרבה יתרונות למזגן אך יחד עם זאת המון חסרונות שמשפיעים עלינו במגוון דרכים.

החל מהעלויות החודשיות שגדלות ועד כדי המצב הבריאותי שלנו.

משפחות רבות בישראל החליטו להתקין מאווררי תקרה כתחליף זול, איכותי ונעים יותר מהמזגן. מעבר לכך, עקב הביקוש הרב יש מקום גם לאלמנט העיצובי שמסוגל לשדרג לנו את חלל הבית באופן משמעותי.

יתרונות המאווררים ביחס למזגן

כאמור ישנם מספר יתרונות לשימוש במאוורר במקום מיזוג אוויר בכדי לקרר את חלל הבית:

  • חיסכון כלכלי – צריכת חשמל מוגברת הינה בלתי נמנעת כאשר מדובר על שימוש במכשירים שתפקידם לקרר את הבית. עם זאת, ישנו הבדל משמעותי בין התשלום החודשי להפעלת מזגן לבין מאוורר תקרה. מזגן ממוצע שמפיק 1 כ"ס, והטמפרטורה מכוונת ל24 מעלות יעלה בממוצע 65 אג' לשעה. מאוורר לעומת זאת יעלה כ 10 אג' לשעה. אם מדובר על כמה מזגנים שפועלים במקביל ולמשך מספר שעות תוכלו לראות הבדל משמעותי לעומת מאווררים דולקים.
  • שמירה על הבריאות – אומנם מאווררים אינם מורידים את הטמפרטורה בחלל בו הם ממוקמים אך בהחלט מדובר על בריזה נעימה ומלטפת שמשפרת את התחושה הכללית. מעבר לכך, דווקא חוסר הקירור הוא יתרון מפני שהמזגן דוחס אוויר מלאכותי לתוך חלל החדר ועלול לגרום לבעיות בריאותיות אמתיות. האוויר הקר שאנו נושמים בעת שינה עלול לגרום לדלקות גרון, צרידות והתקררות. יתרה מכך, נרשמו מספר מקרים של בני אדם אשר סובלים מאסטמה ובעיות בדרכי הנשימה וחוו קוצר נשימה שבמקרים מסוימים אפילו הוביל למוות.
  • שמירה על איכות הסביבה – כידוע המזגנים צורכים כמויות גדולות של חשמל וכתוצאה מכך מדובר על שריפת דלק בקצב מהיר ופליטה של פחמן דו חמצני אל עבר אוויר העולם. תהליך זה תורם לחור באוזון וגורם לנזק סביבתי שניתן להימנע ממנו.

טרנד עיצובי סוחף

מאווררי תקרה מזמן כבר אינם רק מוצר שתפקידו לשפר את תחושת הקירור בחדרי ביתנו. כיום ניתן למצוא המון רשתות למוצרי חשמל, חנויות בוטיק ואפילו מעצבי על שתפקידם ליצור מראה עיצובי מתאים ועדכני לבית שלנו.

ישנם מאווררים אשר עשויים ממתכת ובעלי עיצוב עתידני ומודרני ואילו אחרים נעשו בעבודת יד ומורכבים בעיקר מעץ שיכול להתאים לכל בית קלאסי. מעבר לכך, ישנם המון מאווררים תעשייתיים שמיוצרים באופן סיסטמתי ויכולים להתאים לכל סגנון בית.

אם החלטתם שאתם מעוניינים להעניק לביתכם נפח עיצובי אחר בדמותו של מאוורר תקרה מדליק, כדאי לכם לצאת ולבקר במגוון החנויות שנמצאות בארץ. תוכלו למצוא מאווררים שעלותם זולה במיוחד ותג המחיר מתחיל ב500 ₪ ואילו אחרים בעלי עיצובים מושקעים ביותר ומחירם יכול להגיע עד ל 15,000 ₪ במקרים מסוימים. מה שבטוח, אין ספק שמאווררי תקרה הינם אלטרנטיבה טובה יותר מהמזגנים וגם מאפשרים לשחק עם לוק עיצובי ומגניב שיתרום רבות לחלל ביתכם.

המאמר נכתב על ידי משרד פרסוםSTG