כדורגל
כדורגלThinkstock

רק לפני שלוש שנים נפגשו הפועל חדרה ומ.ס כפר קאסם בגמר המחוזות של פלייאוף ליגה א'. שלוש שנים עברו ובעוד כפר קאסם נותרה באותה הליגה, חדרה עלתה בכל שנה ליגה ובעונה הנוכחית היא חלק מליגת העל בכדורגל.

אז במעמד גמר המחוזות ידה של חדרה הייתה על העליונה כשזו גברה על יריבתה מליגה א' בדו-קרב פנדלים. חדרה לא סתם נמצאת בליגת העל בכדורגל, כשהיא ממוקמת בצמרת טבלת הליגה הבכירה במה שהופכת להיות עונה היסטרית והיסטורית עבורה.

היום (רביעי) נפגשו חדרה וכפר קאסם שוב, הפעם במסגרת גביע המדינה בכדורגל כשהשתיים נפגשו למשחק הראשון מבין שניים בשלב רבע הגמר. עבור שתיהן מדובר בהישג חסר תקדים, אך כפר קאסם, נציגת ליגה א' היחידה,מדובר גם ברבע הגמר הראשון בתולדותיה.

על פי המשחק היום, אפשר להבין למה חדרה עלתה ליגה בזו אחר זו ואילו כפר קאסם נותרה באותו המקום כשפערי הרמות בין השתיים נראו היטב.

העולה החדשה אל ליגת העל כבשה צמד שערים כבר בתוך 12 דקות מהפתיחה, עליהם היה אחראי הרכש החדש שהגיע בהשאלה ממכבי ת"א, החלוץ אילון אלמוג. אחרי שכבש את שער הבכורה שלו במדי הקבוצה מליגת העל במחזור הליגה האחרון, שהיה הראשון שלו בקריירת הבוגרים, אלמוג שפתח את העונה בקבוצת הבת של המכבים מת"א, בית"ר ת"א/רמלה, הוסיף צמד שערים גם במפעל הגביע ועושה רושם כי מדובר באחד מחלוצי העתיד של הכדורגל הישראלי.

אלון סולטן צימק את התוצאה עם שער בדקה ה-25, אבל אליאל פרץ, שחקן נוסף שהגיע בהשאלה ממכבי ת"א לחדרה, כבש את השלישי של הקבוצה מליגת העל בדקה ה-33 ואוהד אדלשטיין, ששער שלו הוא שהביא את כפר קאסם לרבע גמר הגביע הראשון שלהם בתולדות המועדון, צימק שוב בדקה ה-53.

חדרה נכנסה להלם שכמעט ועלה לה בתוצאת תיקו, אך למזלה זה נגמר עם ניצחון חוץ בתוצאה 3:2, שנתן לה מקדמה רצינית לקראת משחק הגומלין בין השתיים בעוד שלושה שבועות. חדרה ממשיכה את העונה ההיסטרית שעוברת עליה, חרף כל הצרות הכלכליות והעובדה כי מכרה את שני שחקניה המובילים בחלון ההעברות האחרון של חודש ינואר. עלתה בצדק.