AS2
AS2צילום: Aerion

יצרנית המטוסים בואינג מכריזה על תחילתו של שיתוף הפעולה עם חברת Aerion החלוצה בפיתוח "הדור הבא" של טיסות על קוליות.

במסגרת ההסכם, בואינג תבצע השקעה משמעותית במטוס ה-AS2 של Aerion ותתמקד בהאצת הפיתוחים הטכנולגים ועיצובו של המטוס העל קולי החדש, אשר יהווה פריצת דרך ויהיה למטוס המנהלים העל קולי הראשון בשוק התעופה.

חברת בואינג תספק משאבים בתחום ההנדסה, הייצור וטיסות המבחן עבור המטוס החדש. כמו כן, תעניק ייעוץ אסטרטגי לחברת Aerion לטובת כניסתה לשוק. מטוס ה-AS2 עתיד להגיע למהירות של 1.4 מאך או כ-1,000 מיילים בשעה.

מהירות המטוס החדש תהיה גבוהה ב-70% ממטוסי המנהלים הקיימים היום. מטוס ה-AS2 יקצר את זמן הטיסות הטרנאסאטלנטיות בכ-3 שעות, ובמקביל יעמוד בכל התקנות הסביבתיות. הטיסה הראשונה של המטוס מתוכננת להתבצע ב-2023.

סטיב נורדלוד, סגן נשיא ומנהל פרוקייט Boeing NeXt, אמר כי "בואינג מובילה מהפך בתחום התחבורה העולמית, אשר יחבר את העולם בבטיחות ובמהירות שלא נראתה כמותה מעולם". עוד הוא הוסיף, "מדובר בהחלטה אסטרטגית ומחושבת שמטרתה להשקיע בטכנולגיות עילית שישפרו את תחום הטיסה העל קולי''.

טום וייס, יו"ר ונשיא חברת Aerion אמר כי: "אנו מגדירים מחדש את התעופה העל קולית, עם החזרתו המוצלחת והבטוחה של המטוס העל קולי. ה-AS2 יהווה תו תקן עתידי בתחום הטיסות העל קוליות. ביחד עם בואינג, אנו נייצר מטוס מהיר יותר ומחובר יותר, שייוצר על ידי המוחות האנושיים הטובים ביותר".