עבאס
עבאסצילום: פלאש 90

יו"ר הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן), אומר בכנס פלסטיני ישראלי: "אני מאמין בשלום יותר מבעבר ואיני רוצה מלחמה".

אבו מאזן אמר את הדברים בנאום שנשא בפני המועדון הפלסטיני לחירות ולשלום במטה הנשיאות ברמאללה בנוכחות של ראש ועדת הקשר עם החברה הישראלית מוחמד אל-מדני, חבר הכנסת לשעבר טלב אל-סאנע, ויו"ר "פרלמנט השלום הישראלי" רן כהן, יו"ר פורום ארגוני השלום יובל רחמים, וחברים בוועד הפועל של אש"ף ובוועדה המרכזית של תנועת 'פתח'.

"חיינו בארץ הזו על בסיס האהבה והשלום ומדוע אחרים מנסים לגרור אותנו לאלימות ולשנאה? לא נתיר לקיצונים החותרים לאלימות ולפעול להביא קץ לשלום", אמר אבו מאזן. "הוועידה היא תחילה של חיים משותפים בשלום של שני העמים, ובפרט לאור המצב המתדרדר באזור".

אבו מאזן הוסיף: "הכרנו בישראל לאחר הסכם אוסלו לאור האמונה העמוקה שלנו בשלום לו אנו מייחלים, ואנו רוצים לחיות בשלום על בסיס פתרון שתי המדינות לשני העמים בהתאם להחלטות הבינלאומיות".

לדבריו, "קיווינו שהמו"מ יימשך בינינו לבין הצד הישראלי, אולם הקיצוניות הישראלית רצחה את רבין, הטילה על האזור אלימות, ורוצה להגביר את האלימות באמצעות שפיכת דם של ילדינו ובנינו בהתקפות החוזרות ונישנות נגד בני עמנו".

"אני מקווה שבחירות הישראליות הבאות יביאו לממשלה שתחתור לשלום, וידנו תהיה מושטת לפעולה עימה כדי להשכין שלום באזור ולכל עמי העולם, כיוון שללא פתרון לבעיה הפלסטינית לא יהיה ביטחון ושלום לא באזור ולא בעולם", אמר.

איש השמאל רן כהן צוטט ע"י סוכנות הידיעות הפלסטינית הרשמית "וופא" כאומר, "הנוכחות שלנו באופוזיציה אינה רק כדי להפיל את ממשלת הימין הקיצוני, אלא גם כדי להביא למימוש השלום ולתמוך בפלסטינים באמצעות פתרון שתי המדינות, סיום הכיבוש והקמת מדינתם הפלסטינית בגבולות 1967 שבירתה אל-קודס המזרחית".