טקס חנוכת ביה"ס לרפואה באריאל
טקס חנוכת ביה"ס לרפואה באריאלצילום: מארק ניימן, לע"מ

השופט בדימוס פרופ' עודד מודריק, חבר סגל בכיר באוניברסיטת אריאל, תוקף בערוץ 7 את החלטת הות"ת היום (חמישי) לבלום את הקמת הפקולטה לרפואה אינה סופית ועלולה להשתנות בקרוב.

''כנראה שמדובר בהחלטה שלילית אבל זה לא סוף פסוק ולא נועל את השער לפתיחת הפקולטה לרפואה. החלטת הות"ת מהיום תגיע למל"ג יו"ש שלדעתי לא חייב לקבל את ההמלצה של הות"ת. נדמה לי שההחלטה תובא שוב לעיון היועץ המשפטי לממשלה כאשר לא ברור לי מה המטרה, אני מקווה שלא נסתם הגולל".

כזכור, ההצבעה בעד פתיחת הפקולטה לרפואה נפסלה על ידי המשנים ליועץ המשפטי לממשלה זילבר ונזרי, לאחר שנקבע כי חברת הוועדה, ד"ר רבקה ודמני-שאומן, שתמכה באישור הקמת הפקולטה הייתה בניגוד עניינים.

פרופ' מודריק מסביר מדוע הנחיית היועץ המשפטי לממשלה הייתה לקיים את ההצבעה בות"ת עד היום, "בעוד כשבוע מל"ג יו"ש למעשה מפסיק את תפקודו וכל המוסדות להשכלה גבוהה באזור יו"ש יוכפפו למל"ג ירושלים. ולכן כיון שההחלטה הסופית בסוגיית הפקולטה לרפואה מצויה בידי מל"ג יו"ש היועץ המשפטי לממשלה הנחה את הות"ת לקיים את ההצבעה החוזרת עד היום כדי שהתוצאות יגיע למל"ג יו"ש לפני שהוא מפסיק את תפקודו".

פרופ' מודריק מזהיר כי לאי פתיחת הפקולטה לרפואה יהיו השלכות חמורות, "הנחת אבן הפינה זה דבר קטן, היו כאן השקעות של תשתיות רבות, סגל מורים גדול ויתר על מקומות עבודה כולל מרצים מחו"ל. מאות סטודנטים נרשמו ומצפים למיונים וגם כאלה שנמנעו מלהירשם באוניברסיטאות בחו"ל היה כאן אינטרס הסתמכות מובהק ואת כל זה צריך לשקול.

''יש גם משמעות לאינטרס הלאומי של הוספת פקולטה לרפואה וכל זה היה צריך להישקל היום בהחלטת הות"ת. לא שמעתי מה הנימוקים וכרגע אנחנו לא יודעים מה משמעות ההחלטה, אני כן יודע שאל אף ההחלטה השלילית לא נסתם הגולל על הפקולטה לרפואה באריאל ואני מקווה שהיא תקום במועדה לקראת שנת הלימודים".