יעקב ליצמן
יעקב ליצמןצילום: הלל מאיר/TPS

סגן שר הבריאות יעקב ליצמן ומנכ״ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב תקפו היום (ה') בחריפות את החלטת הות''ת לבטל את האישור להקמת בית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל.

״מדובר במרכיב חיוני וקריטי להגדלת שיעור הסטודנטים לרפואה בישראל. לא מתקבל על הדעת שמחצית ויותר מבוגרי הרפואה בישראל מגיעים מחו״ל מבתי ספר שרמתם לא תמיד מספקת״, אמר ליצמן בתגובה להחלטה.

בר סימן טוב הוסיף: "אנו מצטערים על ההחלטה של ות״ת וקוראים לשינוי ההחלטה. נמשיך לעבוד יחד עם יו״ר ומנכ''ל ות''ת על מנת להביא להשלמת התהליך".

מוקדם יותר החליטה הועדה לתכנון ולתקצוב של המועצה להשכלה גבוהה שלא לאשר את הקמת בית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל בשומרון. שלושה מחברי הוועדה הצביעו נגד פתיחת בית הספר לרפואה לעומת שניים שתמכו בכך.

הדרישה מות"ת לקיים דיון והצבעה מחודשים בסוגיה נשלחה לוועדה ביום ראשון השבוע באמצעות מכתב ששיגרו המשנה ליועץ המשפטי לממשלה (ציבורי-מינהלי), דינה זילבר, והמשנה ליועץ המשפטי לממשלה, (ציבורי-חוקתי), רז נזרי, אל היועצת המשפטית של המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג).

מכתבם של השניים עסק בחשש לניגוד עניינים מצד חברת המל"ג והוועדה לתכנון ולתקצוב (ות"ת), ד"ר רבקה ודמני, בהחלטות שהתקבלו בנוגע להקמת בית ספר לרפואה באוניברסיטת אריאל. נזכיר כי ודמני, שתמכה בהקמת בית הספר לרפואה, פעלה במקביל במטרה להתמנות כחברת סגל (פרופסור) באוניברסיטת אריאל.

שר החינוך ויו״ר המל״ג, נפתלי בנט, תקף את החלטת הות״ת שלא לאשר את הקמת הפקולטה לרפואה באריאל. "אינני מתכוון לוותר", הבהיר בנט, "אלחם בקרטל האוניברסיטאות עד שנקים את הפקולטה לרפואה באוניברסיטת אריאל".