ח"כ מאיר כהן
ח"כ מאיר כהןצילום: Miriam Alster/FLASH90

סגן יו"ר הכנסת מאיר כהן (יש עתיד) מתח היום (שבת) ביקורת חריפה על משה יעלון, שותפו של גנץ בהנהגת "חוסן לישראל".

באירוע "שבתרבות" בבאר שבע אמר כהן: "אני לא רוצה לספר על מסע השופינג המביך של בוגי בכל המפלגות, כולל מפלגת 'יש עתיד', רק לפני חודשיים".

"הוא עשה מסע שופינג מביך של פוליטיקאי דרג ח'", המשיך כהן. "אם היה מקבל את כל מה שרצה היה הולך אחרי יאיר לפיד לכל מקום – ברגע שאמרנו לו 'לא' הוא תוקף את לפיד. שיתבייש לו". לאחרונה דווח כי גנץ ולפיד מנהלים ביניהם מגעים על חיבור פוליטי, חיבור שאותו מקדם גם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי – שהתנה את כניסתו לפוליטיקה באיחוד זה.

גם חבר הכנסת עמר בר לב (העבודה) תקף את מפלגתו של גנץ, באומרו כי "בפועל, זו מפלגת אווירה ימנית – משלושת אנשי הימין המובהקים העומדים בעשירייה הראשונה שלו, שחזונם הוא יישוב מיליון יהודים באיו"ש, ועד הריאיון המעורפל שפורסם אתמול – כל אלו שופכים אור על מה שהוא מנסה להתחמק ממנו, וזו הבעת עמדה מדינית".

"כל עוד הוא אינו מכריז אחרת, גנץ מכין את הקרקע לישיבה בממשלת נתניהו", הטיח בר לב באירוע "שבתרבות" בגבעתיים. "המשמעות היא הקפאת המצב הקיים, של סיפוח זוחל שסופו מדינה אחת לשני עמים וקץ החזון הציוני".

מ״חוסן לישראל - תל״ם״ נמסר בתגובה: "חבל שיש כאלה ביש עתיד שנלחצים ומפיצים כזבים. יעלון לא ביקש להצטרף ליש עתיד, השיח עסק אך ורק בבחינת אפשרות לחיבורים בין מפלגות. נקווה שמאיר כהן יפנים: יש עתיד בחיבורים - אין עתיד בשקרים".