אורי אנסבכר הי"ד. משמאל: זירת הרצח
אורי אנסבכר הי"ד. משמאל: זירת הרצחצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר החקלאות אורי אריאל הממונה על השירות הלאומי-אזרחי ומנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי ראובן פינסקי שיגרו איגרת לאלפי המתנדבים בעקבות הירצחה של אורי אנסבכר הי"ד.

"במהלך הימים האחרונים ליבנו שותת דם מהאסון הנורא שפקד את חברתנו האהובה אורי אנסבכר. צעירה מלאת טוב לב שכל רצונה היה לסייע לאנשים הזקוקים לעזרתה, לקהילה למדינה ולחברה.

אורי האהובה שלנו, בכל יום טיפלה בקבוצות של נערים עם קשיים מכל מיני סוגים, שוחחה איתם, סייעה להם להתגבר על הקושי עם המון שמחה, לב מזהב, חיוך מלא אהבה ומסירות אין קץ. כמה קושי יש בהתנדבות שכזו, כמה מסירות, כמה כוחות נפשיים צריכה נערה שכזו.

עשיה זו נגדעה באחת, על ידי רוצח שפל שרצח אותה בדקירות סכין שפילחו את הלב של כולנו. משפחת אנסבכר היקרה, מדינה שלימה ובתוכה כלל מתנדבי השירות הלאומי, מרכינים ראש מתאבלים יחד עמכם ומשתתפים בצערכם העמוק.

אורי יקרה, לפני כשנה ומחצה הצטרפת לכ-18,000 מתנדבי השירות הלאומי אזרחי שמוסרים את הנפש יום יום למען אזרחי ישראל בכל מקום בו הם נמצאים בכל מגזר ובכל מקום בארץ ובתפוצות. דתי-לאומי, חרדי, חילוני, ערבי, דרוזי, צ'רקסי, בדואי, מכל גווני הקשת מכל הדתות והמינים מתנדבי השירות הלאומי עושים למען החברה והמדינה יומם ולילה. עם ילדים חולי סרטן, במעון יום שיקומי, במרכזי חירום לנוער, בארגוני ההצלה, בבתי הספר ובתיכונים, במרכזים לעיוור ובתי הילד, בבתי החולים, באתרי המורשת, בקליטת העליה, בסיוע לקשישים, בכל המקומות האלה נמצאות המתנדבות והמתנדבים המדהימים שלנו. בכל מקום שתמצא צורך, תמצא מתנדב שירות לאומי תומך ומסייע, להתגבר על הקושי.

חברים, זו השעה שלנו האזרחים להחזיר למתנדבות ולמתנדבים אהבה! כולנו פוגשים אותם כל הזמן ובכל מקום, בואו נעצור לרגע נחייך חזרה ונאמר להם תודה. על הנתינה, על ההתנדבות, על הלב החם ועל כל העשיה שלהם למען הכלל. נחזק את ידיהם ונתמוך בהם בשעתם הקשה. 'נצח ישראל לא ישקר', אויבנו לא יוכלו לנו, אל מול החוסן והרוח הגדולה של הנוער הישראלי, שאורי אנסבכר הי"ד הייתה חלק בלתי נפרד ממנו, זכרה לא ימוש מאיתנו לעד. אורי האהובה שלנו, נמשיך את מורשתך - מורשת של נתינה, של אהבה, של חיוך. מורשת של להיות איפה שצריך אותך, 'מורשת של בת שירות לאומי'".