המועצה המסדרת של הבית היהודי
המועצה המסדרת של הבית היהודיצילום: הבית היהודי

רבני הציונות הדתית הוזמנו לכנס חירום שייערך מחר (שני) בעשה 16:00 במלון רמדה בירושלים, נוכח אי התקדמות המשא ומתן בין מפלגות הבית היהודי והאיחוד הלאומי.

הרבנים יקראו לראשי המפלגות להיכנס לחדר אחד ולא לצאת ממנו "עד אשר ייצא עשן לבן", כלשון המארגנים.

כנס החירום ייערך על רקע החלטת הרב רפי פרץ, יו"ר מפלגת הבית היהודי, לסרב לריצה שיוויונית עם האיחוד הלאומי. יו"ר האיחוד הלאומי ח"כ בצלאל סמוטריץ' הציע לפרץ לעמוד בראש הרשימה המאוחדת ולאפשר לאיחוד הלאומי לבחור את התיק הבכיר במקרה של כניסה לקואליציה עתידית.

הרב פרץ הסכים להצעה ביום שישי האחרון, אך מוצאי שבת החליט לחזור בו. בבית היהודי בוחנים אפשרות לקבל שריונים ברשימת הליכוד לכנסת או לרוץ ברשימה עצמאית, מהלך שלפי כל הסקרים צפוי להיכשל נוכח מצבה העגום של "הבית היהודי" בסקרי המנדטים.

''ביום חמישי ושישי ניהלתי שיח אישי ארוך עם היו״ר הנבחר של הבית היהודי הרב רפי פרץ במטרה להגיע להסכמה וחתימה על ריצה משותפת של שתי המפלגות בבחירות הקרובות על בסיס שוויון והנהגה משותפת", סיפר סמוטריץ' במוצאי שבת.

''ואכן ללא מתווכים ויועצים - ואחרי וויתורים משמעותיים מצידי למען סגירה מהירה של ההליכה המשותפת - הצלחנו להגיע להבנות מלאות לפני כניסת השבת. במסגרת זו סוכם כי הרב פרץ יוצב במקום הראשון ברשימה ואילו האיחוד הלאומי יקבל את הזכות לבחור בתפקיד הראשון. קוראים לזה שיוויוניות.

''לצערי הרב, בצאת השבת הודיע לי הרב פרץ שלאחר התייעצויות שהוא ערך עם מקורביו הוא החליט לסגת מההסכמה לבסיס שוויוני והנהגה משותפת - ולחזור לעמדת הפתיחה ולפיה הבית היהודי היא השותפה הבכירה ואנחנו האורח בבית. אי לכך המשא ומתן בשלב הזה הגיע למבוי סתום''.

סמוטריץ' הדגיש כי ''מתוך אחריות אני מתכוון להמשיך ולעשות הכל כדי להגיע לרשימה רחבה של כל מרכיבי הציונות הדתית והימין האמיתי גם אם נראה שבעת הזו האפשרות להשתלב בליכוד כסרח עודף נראת קורצת יותר לאנשי הבית היהודי''.