משה ליאון: המטרה שלי - להחזיר את הצעירים לירושלים

ראש העיר ירושלים משה ליאון התייחס למצבה של בירת ישראל בשנת 2019, וסיפר על מאמציו להעלות רמת החיים ולקדם תוכניות בנייה שיאפשרות לצעירים לקבוע את ביתם בירושלים.

"העיר הזו – ירושלים – לא דומה למדינה כולה. אני אומר את זה כמי שהיה גם מנכ''ל משרד ראש הממשלה. אני אומר באחריות שאין עוד עיר כזו, לא תל אביב ולא חיפה. אף אחת לא מתקרבת לירושלים, לא ביופי ולא באופי'', אמר ליאון בכנס ירושלים ה-16.

ליאון נשאל כיצד הוא מתמודד עם ההגירה השלילית, ואיך הוא מצליח לתת מענה לכל סוגי הקהלים שיש בעיר המורכבת. ''אין פיתרון בזק. אחת המטרות האסטרטגיות שלי היא להחזיר לירושלים את הצעירים. זה העתיד שלה וזו הצמיחה שלה.

"העיר התדרדרה בשנתיים-שלוש האחרונות לדירוג סוציו-אקונומי 2 וזה חמור מאוד, אני עושה הכל על מנת להחזיר אותה ולהעלות אותה במעלה הדירוג. הפתרון הוא לבנות עוד ועוד ואני בקשר עם משרדי הממשלה כדי לקדם את זה''.

כפי שהבטיח במערכת הבחירות, ליאון מבקש כעת גם לשפר את נראות העיר ואת מצב הרחובות. ''לפני הכל חשוב לנקות את העיר ואת זה לקחתי על עצמי. אנחנו עושים בזה הרבה. חלק מהתקציב שקיבלתי זה למטרות הללו ואני לא יודע כמה הציבור פה נוסע בירושלים אבל אחת הבעיות הן שהכבישים פה מאוד מרופטים וקשה לנסוע עליהם ואת זה אנחנו נראה מטופל כבר בשנה הזו''.