חגית משה
חגית משהצילום: אלירן אהרון

חגית משה, סגנית ראש עיריית ירושלים מהבית היהודי, קוראת לראש העיר לשלול את התקציבים מסינמטק ירושלים על רקע קיום פסטיבל סרטי הנכבה "48 מ"מ" של עמותת זוכרות.

בפסטיבל המתקיים בימים אלה מוקרנים סרטים העוסקים בנכבה ובשיבת ה''פליטים'' ועל פי דברי ההסבר של הסינמטק התכנית בוחנת את גבולות חופש הביטוי ושאלת "הנאמנות בתרבות" ברחבי העולם.

משה אומרת לערוץ 7 "לא יכול להיות שמתוך תקציבים עירוניים נעודד עמותות שקוראות לטרור ושמערערות את קיומה של מדינת ישראל. הסינמטק שמקבל תמיכות מהתקציב העירוני לא יכול לתת במה לארגונים שקוראים להחרים את מדינת ישראל".

היא מדגישה כי אי אפשר לגנות מדינות אחרות שתומכות בחרם וכאן בבירת ישראל לתת במה לתופעות דומות, "הרי לא חסרים בעולם מדינות וארגונים שקוראים להחרמת מדינת ישראל, אז מצד אחד משקיעים אנרגיה לטיפול בחרמות ומצד שני כאן בתוך מדינת ישראל בלב הבירה מממנים פסטיבל כזה, זה לא מתקבל על הדעת".

לדבריה זו לא תרבות ולא אומנות, "אני לא רוצה לקבוע אג'נדות, אין לי סמכות, אבל כן נכון להציב גבולות וקווים אדומים ולהגיד מה מותר במסגרת התרבות ואין שום קשר בין החרמת מדינת ישראל לבין תרבות".

מהסינמטק נמסר בתגובה: "מזה ארבעה עשורים הסינמטק הוא בית לקולנוע המשקף מגוון נקודות מבט וסגנונות אמנותיים שונים, וממשיך למלא את תפקידו כמוסד קולנוע מקצועי. אנו נתייחס לפנייה ככל שנתבקש אל מול הגורמים המקצועיים בעיריה".

מעיריית ירושלים נמסר כי: "הפסטיבל לא ממומן על ידי עיריית ירושלים והעירייה אינה מתקצבת פרויקטים בפניות מהיום למחר, אלא רק במסגרת הנהלים ובכפוף לתבחינים ואמות מידה מקצועיות".