תוקף. ד"ר חגי בן ארצי
תוקף. ד"ר חגי בן ארציצילום: חזקי ברוך

גיסו של ראש הממשלה נתניהו, ד"ר חגי בן ארצי המרצה באוניברסיטת בר אילן, קורא בערוץ 7 לכל מפלגות הציונות הדתית לאחד כוחות.

"יש היום חמש מפלגות החל מהבית היהודי, דרך האחוד הלאומי עוצמה יהודית זהות של פיגלין ויחד של אלי ישי שכולן אם ירוצו לבד אף אחת מהן לא תעבור את אחוז החסימה. אנחנו עלולים לאבד בין עשרה לחמישה עשר מנדטים וזה יהיה הסוף של ייצוג הציונות הדתית וזה יהיה אסון נורא".

לדבריו בעת הזאת אין מקום לאנינות טעם, "שמעתי את הרב פרץ בראיונות בעיתוני סוף השבוע מדבר נגד אחוד עם עוצמה יהודית כי הם לא ממלכתיים. יש לו זכויות על אלפי תלמידים אבל בעניין הזה דבריו חסרי שחר. גם תלמידי הרב כהנא הם חלק מהציונות הדתית. ציונות דתית זה לא רק לרקוד עם החיילים שבאים לגרש יהודים. גם הרב שפירא קרא לסירוב פקודה בהתנתקות אז הוא לא ממלכתי. לכן אני פונה לרב פרץ ואומר עוצמה יהודית ראויה להיות חלק מהציונות הדתית".

בן ארצי קורא לבצלאל סמוטריץ' שלא להמתין לבית היהודי, "אם יתברר שהבית היהודי מסרבים לשלב את עוצמה יהודית שעל פי הסקרים מונים בין שניים לשלושה מנדטים ויותר. אני חושב שהאחוד הלאומי צריך לבנות גוש חזק עם עוצמה יהודית ויחד של אלי ישי ואם הבית היהודי לא רוצים שיישארו לבד".

הוא מזהיר כי הציבור יבוא בחשבון אם אלה שיביאו עלינו את ההתנתקות הבאה, "הציבור הדתי ידע לבוא בחשבון עם סרבני האחוד. האחדות זועקת בימים אלה כי אנחנו בדרך לאסון אוסלו נוסף. גם אז ב-92 רצו חמש מפלגות לוינגר, מזרחי, מודעי התחיה וכולם נפלו והבאנו במו ידינו את אסון אוסלו. לכן כל מי שמסרב היום לאחדות בגלל אנינות שמתאימה לימים יפים יותר לא מבין את שעת החרום בה אנו נמצאים. לכן אני קורא היום מלב שותת דם לאחדות. מולנו מתגבשת קואליציית שמאל שמתהדרת בגנרלים כמו גנץ ובוגי יעלון והעם עלול להתפתות אחריהם, והם מדברים על התנתקות נוספת".