"במסגרת כל שדרוגי הפורטנייט מופץ במזרח ירושלים משחק מחשב חדש שמתאים גם לסמארטפונים ולמחשב הביתי ושמו 'שומרי המסגדים'", כך מספר ביומן ערוץ 7 המזרחן סא"ל במיל' ברוך ידיד.

ידיד מוסיף ומספר כי "את הכסף לפיתוח המשחק העניקה אגודה טורקית ששמה הוא 'זמן קריאה'. היא העבירה כסף לאגודה מזרח ירושלמית בשם 'בורג' אל-לאקלאק' ('מבצר לאקלאק'), מוטיב היסטורי באיסלאם".

"מטרתו של המשחק ללמד את בני הנוער את כל סודות מסגד אל אקצה תוך כדי סיור וירטואלי. המשחק עמוס בסממנים אלימים, השחקנים נראים כאנשים חסונים בעלי חזות של לוחמים. גולשים שכבר חוו את המשחק מדווחים שהמשחק מאמן אותם לעמוד מול שוטרי משטרת ירושלים ולהפגין נוכחות במתחם".

עוד מוסיף ומציין ידיד כי "המנצח במשחק מקבל את ה"מפתח לשער המוגרבים" כשעל המסך מופיע מיד התואר 'משחרר ירושלים'. מעניין לציין ששניים מראשי אגודת 'בורג' אל-לאקלאק' הם האחים ניאד וג'יהאד זראייר והם חברים באגודה אחרת שכבר יצאה מהחוק, אגודה שנקראת 'שבאב אל אקצה', אגודה שגם היא מומנה על ידי הטורקים והמפורסם שבהם הוא מוסבאח אבו סביח שרצח את השוטר יוסי קירמה ז"ל".

עוד מזכיר ידיד כי אגודה זו היא האגודה שערכה לפני חודשים אחדים את 'חתונת החמאס' במזרח ירושלים ובה נשמעו שירי הלל לטילי הקורנט הנורים מרצועת עזה. "תחת מסווה של פעילות תרבותית ומורשת יש מעורבות טורקית הולכת וגוברת".

על הגורם הטורקי העומד מאחורי המשחק אומר ידיד כי "את כל היוזמות הללו ניתן לשייך למרכז התרבות הטורקי שברחוב אזהרה שבמזרח ירושלים. ביקרתי במקום וראיתי שם רכבים עם לוחיות זיהוי דיפלומטיות והמסקנות הן על אחריות השומע בלבד".

לדבריו במשחק צריך השחקן להגיע למקומות שונים בהר הבית ולשם תיאום ושיתוף בין השחקנים נפתח דף פייסבוק מיוחד. המשחק עצמו הושק על ידי האגודה בשבת האחרונה. לפי שעה לא ניתן לקבוע עיד כמה הוא כבר נפוץ בקרב צעירי מזרח ירושלים, אם כי מאירוע ההשקה של המשחק, אירוע "די מוצלח", כהגדרתו של ידיד, ניתן לשער שהמשחק יופץ ומופץ באופן נרחב.