ליברמן: אנחנו בגן עדן של שוטים

שר הביטחון לשעבר אביגדור ליברמן התייחס בכנס ירושלים ה – 16 להחלטת הממשלה להמשיך להעביר כסף לרשות הפלסטינית למרות שעבר חוק לקיזוז כספי מחבלים.

"אנחנו מעבירים כסף לחמאס. לא מקזזים כספי מחבלים מהכספים לרשות הפלסטינית. למרות שעבר חוק לקיזוז כספי מחבלים", אמר. אבל היית בממשלה הזו, לא? ואם אתה מבקש מהציבור שיצביע לך, על בסיס מה, הרי לא הצלחת ליישם את המדיניות שלך? נשאל על ידי עופר חדד והשיב "דבר ראשון אנחנו לא נדבקים לכיסאות. אנחנו אנשים של עקרונות.

אני רוצה לומר לציבור שמדובר בתהליכים ארוכים והדברים לא קורים מיד. ויש דברים שכן הצלחנו בהם כמו בניית יחידות דיור בשומרון. והייתי אצל משפחת אנסבכר בתקוע, מצד אחד משפחה כזו אצילה מצד שני רוצח כזה נתעב ופתאום כולם תומכים בעונש מוות למחבלים. מה קרה פתאום?".

אז מי תוקע את זה, ראש הממשלה? נשאל ליברמן והשיב, "אני לא רוצה להיכנס לזה אבל שימו לב מה קרה פה, כאשר הבאנו את החוק הזה להצבעה כולם, כולל הבית היהודי, כולל סמוטריץ הצביעו נגד. אני מצפה מכל אלו שמתיימרים להגדיר את עצמם כימין שיפעלו.

אלה הם לא ימין אנחנו, ישראל ביתנו, הימין האמיתי ולא דיבורים. שימו לב ששמו את המחבל הזה בבית מעצר באשקלון כדי שלא יעמוד לדין בבית דין צבאי בו אפשר לגזור עליו עונש מוות. הייתי מצפה משרת המשפטים וכל מי שטוען שהוא ימני, ליזום כינוס קבינט ולקרוא ליועץ המשפטי לממשלה ולדרוש ממנו הסברים. הרצח היה בקו התפר ואין סיבה שלא יישפט בבית הדין".

התפטרת מתפקיד שר הביטחון, בוגי יעלון שגם הוא התפטר אפילו לא גירד את אחוז החסימה. מה אתה חושב שיקרה לך? נשאל והשיב "אני חושב שאנחנו נסיים בתשעה מנדטים. הסקר הטוב ביותר הוא זה שבא לידי ביטוי לפני מספר חודשים בבחירות לרשויות המקומיות".