הרב רפי פרץ בכנס המזרחי העולמי
הרב רפי פרץ בכנס המזרחי העולמיצילום: דוד שטיין

כאלף איש השתתפו אמש (ראשון) ביריד ארגוני השליחות של הציונות הדתית, ביניהם: בני עקיבא העולמי, תנועת לביא, תורה מציון, בת עמי, ההסתדרות הציונית, שטראוס עמיאל ועוד.

הארגונים מוציאים מידי שנה יחד כ-1,000 שליחים ושליחות לפעילות ציונית ורוחנית בקרב יהדות התפוצות.

בפני באי היריד הוצגו כל המסלולים והתוכניות המותאמות לכל שליח ושליחה.

הרב רפי פרץ, יו"ר מפלגת הבית היהודי, אמר כי "באולם הזה נמצאים מכל קצווי הארץ בני הציונות הדתית שאיכפת להם והערבות ההדדית חשובה להם. שישה מיליון יהודים בגלות עזבו את דת ישראל, וזוהי שואה נוספת. כל חיי כשנקראתי למשימות אמרתי הנני. אני קורא לציונות הדתית, הקדוש ברוך הוא מכריז כעת בעולם שזו המשימה החשובה ועליכם לומר הננו".

"זאת השפה שלנו", אמר פרץ. ''כשהקדוש ברוך אומר שזאת המשימה, אומרים הננו. כך היא דרכה של הציונות הדתית ועכשיו עלינו להחזיר את העם הזה הביתה", הוסיף הרב.

מנכ"ל תנועת המזרחי העולמית הרב דורון פרץ הסביר "הציונות הדתית השיגה מטרות רבות בחברה הישראלית בצבא, בכלכלה ובחינוך, כעת עלינו להוסיף יעד חדש בו הציונות הדתית חייבת להשפיע. עלינו להביא את העוצמות של עם ישראל לתפוצות".

אוהד טל, סמנכ"ל המזרחי וראש מרכז השליחות, אמר "אני מברך את כל הארגונים שהגיעו. ב"ה זכינו השנה לקיים בפעם הרביעית את הכנס, אני נרגש לראות את ההמונים שרוצים לצאת ולחזק את האחים שלנו בתפוצות.