אילהן עומאר
אילהן עומאררויטרס

חברת הקונגרס המוסלמית, אילהן עומאר (דמוקרטית ממינסוטה), התנצלה היום (שני) לאחר שטענה שפוליטיקאים תומכים בישראל בגלל שהם מקבלים כסף מאייפאק.

"אנטישמיות היא דבר אמיתי", כתבה בציוץ, "ואני אסירת תודה לבעלי ברית וקולגות יהודיים אשר מחנכים אותי לגבי ההיסטוריה הכואבת של אמירות אנטישמיות מקובלות".

"מעולם לא התכוונתי לפגוע בציבור הבוחרים במינסוטה או ביהודים אמריקנים בכלל. עלינו תמיד להיות מוכנים לקחת צעד אחד לאחור, ולחשוב עד הסוף על ביקורת, כמו שאני מצפה מאנשים להקשיב לי כאשר אחרים תוקפים אותי בגלל הזהות שלי. לכן אני מתנצלת ללא סייג".

"באותו זמן, אני עומדת שוב על תפקידם הבעייתי של לוביסטים בפוליטיקה שלנו – בין אם מדובר באייפאק, ב-NRA (שדולת בעלי הרובים) או תעשיית דלקי המאובנים. זה נמשך יותר מדי זמן, ועלינו להיות מוכנים להתמודד עם זה".

עומאר נאלצה להתנצל לאחר שהנהגת המפלגה הדמוקרטית בבית הנבחרים דרשה זאת ממנה. בהודעה משותפת של יו"ר בית הנבחרים, ננסי פלוסי, מנהיג הרוב הדמוקרטי סטני הוייר ואחרים כינו את דבריה של עומאר "פוגעניים באופן עמוק". גם צ'לסי קלינטון, בתם של ביל והילארי קלינטון, תקפה אותה.

אתמול (ראשון) הגיבה עומאר בטוויטר לאיומו של חבר קונגרס רפובליקני, קווין מקראתי, לנקוט נגדה צעדים בגלל אמירות אנטי-ישראליות שהשמיעה בעבר. בציוץ כתבה "הכל עניין של [שטרות] הבנג'מין, מותק". כלומר – הכל עניין של כסף (על שטרות של 100 דולר מופיעה תמונתו של בנג'מין פרנקלין, ממייסדי ארה"ב).

בהמשך התברר מעל כל ספק למה התכוונה. בתיה אונגר סרגון, עורכת באתר היהודי "פורוורד", תייגה את עומאר ציוץ בו כתבה שהיא מאוד רוצה לדעת מי, לדעת עומאר, משלם לפוליטיקאים אמריקניים להיות פרו-ישראליים. עומאר הגיבה בטוויטר במילה אחת: "אייפאק!".