רון קובי
רון קוביצילום: פלאש 90

לאור מסע ההחצנה של ראש עירית טבריה רון קובי לחילולי השבת - צפויה בשבוע הבא ועדת רבנים לענייני השבת בטבריה כדי להחליט על צעדים לחיזוק השבת בעיר.

בועדת הרבנים לא מתכוונים לתעל אש לכיוונו של ראש העיר אלא להציב דגש על קדושתה של השבת, חיזוק לימודי הלכות השבת, להרחיב את פריסת צופרי השבת בעיר ולנסות להאהיב את השבת על תושבי העיר המסורתיים. במקביל ייעשה ניסיון לחזק את בעלי העסקים שומרי השבת בעיר.

במקביל דווח בעיתון 'המודיע' כי סגן שר הבריאות יעקב ליצמן (יהדות התורה) ביטל פגישה שנקבעה לו עם ראש עירית טבריה בשל חילולי השבת ו"הפעילות האנטי-דתית שלו", כלשון העיתון.

אתמול טען קובי כי הוא מאוים על ידי קבוצות חרדים. "המשטרה פנתה אליי והודיעה לי שאני מאוים בדרגה ארבע ושיש איומים על חיי, מה שאומר בעצם שאני צריך להיזהר מאוד", סיפר קובי לערוץ 13. "יש איומים על חיי והרבה מאוד תופעות ברשת של קריאות כמו 'מות יומת' ו'רצח' וגם הרבה מאוד הודעות שטנה שאני מקבל מוציאים כל מיני שמועות שעצרנו כל מיני מניחי תפילין ברחובות ושלא נתנו להם להניח תפילין ועוד כל מיני פרופגנדות".

בדבריו חזר והאשים את יו"ר ש"ס אריה דרעי. "יש רק אחד שאחראי לכל זה וקוראים לו אריה דרעי. מפלגת ש"ס מבינה שרון קובי מסכן את המעמד שלה בכנסת הבאה. דרעי לא יהיה יותר בכנסת הבאה ולא יהיה יותר שר הפנים. אנחנו מבינים שניסו להשתלט פה על טבריה".