איילת שקד: עזיבת הבית היהודי היתה קשה- אך נכונה

שרת המשפטים איילת שקד (הימין החדש) סיפרה היום (שלישי) כי ההחלטה לעזוב את מפלגת הבית היהודי היתה קשה עבורה אך המהלך היה נכון ומסייע להגדלת גוש הימין.

''עזיבת הבית היהודי הייתה קשה לי מבחינה אמוציונאלית אבל רציונאלית זה היה הדבר הנכון לעשות ואנחנו כבר רואים שזה רק תורם להגדלת גוש הימין. רצינו לעשות את זה מתוך הבית היהודי כאשר נכנסנו עם הרב רונצקי עליו-השלום למפלגה ולצערי זה לא הצליח", אמרה שקד.

לדבריה, ''כבר רואים את השינוי בסקרים ואני מקווה ששתי המפלגות יביאו ביחד סביב הארבעה־עשר מנדטים''.

''אנחנו נכנסים לתקופה לא קלה. יש עכשיו בחירות ואחר כך תכנית טראמפ שתפורסם לפני הקמת הממשלה ואנחנו רוצים לצבור הרבה כוח כדי שגם אם מפלגות שמאל יבואו וירצו להצטרף לממשלת נתניהו, נוכל לדאוג שתוקם ממשלה ימנית ולא תקום מדינה פלסטינית''.

לדבריה מפלגת הימין החדש פונה לכלל ישראל. "המפלגה תתמודד בעתיד על הנהגת המדינה. אני בהחלט אשמח שחלק מאנשי הציונות הדתית יצביעו לנו אבל אנחנו לא פונים רק אל הציבור הזה אלא לכל הציבורים, לדתיים ולחילונים ביחד. ובאמת כאשר חותכים את המצביעים שלנו – רואים את זה בבירור. חצי דתיים וחצי חילוניים.

"אני שמחה שיש לנו מפלגת ימין ברורה", אמרה שקד. ''שני ההישגים הגדולים שלי הם הסדרת ההתיישבות ביהודה ושומרון ומינוי שופטים חדשים, שמרנים ומגוונים. למשל, לא היו שופטים יוצאי אתיופיה, היום יש. לא היו שופטים חרדים, היום יש.

''התוויתי את המדיניות במשרד המשפטים והייתי בקיאה בכל הפרטים", סיפרה שקד. ''הגישה שלי ידועה - שהיועץ המשפטי צריך ליישם את תפישת הדרג המדיני במסגרת החוק. ברוב הדברים עבדנו בצורה טובה. היו באמת דברים שבהם היינו חלוקים אבל זה היה מעט.

''פעם במשרד המשפטים לא אפשרו לתת הטבות לחיילים והיום כן. יש כמובן הרבה עבודה ויש לאן לשאוף, אבל בהחלט אפשר לומר שרוב הפקידות במשרד המשפטים מבינה שתפקידה הוא לאפשר לדרג המדיני למלא את תפקידו.

''אני רוצה להמשיך ולהיות שרת המשפטים גם בקדנציה הבאה, יש לי עוד הרבה עבודה ובשביל זה אנחנו צריכים מספר דו ספרתי של מנדטים", הדגישה שקד.