משיקים את מרתון ווינר ירושלים הערב
משיקים את מרתון ווינר ירושלים הערבצילום: ארנון בוסאני

מרתון ירושלים שובר שיאים. 4,400 רצים מ-76 מדינות שונות, 6,000 רצים למען 15 עמותות חברתיות, 35 אלף רצים בסך הכללי ולמעלה מ-12 אלף אנשים שיפקדו את בתי המלון בעיר - מרתון ווינר ירושלים שיתקיים בעוד כחודש בפעם התשיעית ברציפות צפוי לשבור שיאים חדשים, בחברה, בכלכלה ובעיר הבירה כולה.

בעוד כחודש יוזנק מירוץ המרתון המסורתי שמתקיים זו השנה התשיעית ברציפות, כשהפעם יזניק אותה ראש עיר חדש, הלא הוא משה ליאון שנכנס במקומו של ניר ברקת בבחירות לפני כחודשיים.

מרתון ווינר ירושלים נחשב לאחד מהמרתונים הנחשקים ביותר בעולם, כשזה שובר שיאים בכל שנה ושנה ומהווה הכנסה גבוהה לעסקים בעיר הבירה.

השנה צפויים להשתתף במרתון למעלה מ-35 אלף רצים, מתוכם כ-4,400 רצים מחו"ל שיגיעו מ-76 מדינות שונות ברחבי העולם. על פי ההערכות של אנשי העירייה והאחראים על המרתון, כמות המשתתפים הגדולה שהולכת ושוברת שיאים בכל שנה מחדש, צפויה להניב רווח של למעלה מ-17 מיליון שקלים, כשראש העיר החדש, משה ליאון מתכנן להשקיע את כולו ברווחת תושבי העיר - הן בעסקים והן בפרוייקטים חברתיים.

היום (שלישי), חודש ושלושה ימים לפני הזנקת המרתון, הושק המרתון התשיעי במספר באירוע שנערך במסעדת קדמא שבקניון ממילא בעיר, אל מול מגדל דוד וחומות העיר התיקה.

גולת הכותרת של אירוע ההשקה הייתה תערוכת השראה מיוחדת למען העמותות המשתתפות במרתון ולמען הרוח האנושית, כשבה הוצגו 17 פריטים של מובילי דעה, אנשי עסקים ומשפיענים אותם לבשו כאשר שברו שיא אישי בריצה. בין המציגים אפשר היה למצוא גם את הספורטאית האולימפית לשעבר אסתר רוט שחמורוב, השף אסף גרניט, זיו שילון, שגב משה, אלופת ישראל החדשה ביטי דויטש, מושיק גאלמין ועוד.

לצד הספורט והריצות למרחקים ארוכים, מתגאה מרתון ירושלים בהיותו המרתון החברתי הגדול ביותר בישראל, כשזה מקיים מקצה חברתי בן 800 מטרים בו צפויים לקחת השנה חלק למעלה מ-6,000 רצים, שירוצו למען 15 עמותות.

בין העמותות אשר רצים למענם ובעזרת ריצה זו מגייסות אלה תרומות אפשר למצוא את 'שלוה' שעלתה לכותרות לאחרונה, עמותת עלה, קו לחיים, האגודה למלחמה בסרטן, המרכז לנפגעות אונס ותקיפה מינית, קרן קובי מנדל, קו לנוער, חיינו, המרכז לזכרו של מייקל לוין לסיוע לחיילים בודדים, יחד, משפחה אחת, מרכז צומת, סולם ועוד.

בעיריית ירושלים אומרים כי מנתוני הרישום עד כה עולה שבהשוואה לנתון המקביל אשתקד קיים גידול של יותר מ- 25% במספר המשתתפים מחו"ל. לא רק ממדינות כמו ארה"ב שמובילה בכמות הנרשמים יגיעו למרתון הייחודי שיתקיים בין נופיה הקסומים, ההיסטורים והקדושים של העיר, אלא מדינות כמו טנזניה, קובה, קזחסטאן, הונדרס, קוסטריקה, זמביה, גינאה, מקאו, ונצואלה, צ'ילי ועוד שלחו נציגים למרתון.

ההרשמה למרתון תינעל ביום יום חמישי, 28.2.2019, כשגם השנה יהיו שישה מקצים - מרתון מלא (42.2 ק"מ); חצי מרתון (21.1 ק"מ); 10 ק"מ; 5 ק"מ; מרוץ משפחות (1.7 ק"מ) ומרוץ קהילות (800 מטר) לבעלי צרכים מיוחדים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון: "מרתון ירושלים הוא אירוע ספורט בינלאומי המושך אליו אלפי משתתפים – רצים ומעודדים. רצי המרתון זוכים לחוויה ייחודית אל מול נופיה הקסומים של ירושלים והמעודדים זוכים לחוויה ספורטיבית מדהימה – חגיגה אמיתית. השנה מרתון ווינר ירושלים צפוי לשבור את שיא כל הזמנים ומתוך 35 אלף הרצים, כ- 4,400 יגיעו אלינו מ – 76 מדינות שונות. אני גאה במרתון שיכניס לבירה כ-17 מיליון ש"ח שיושקעו בפיתוח העסקים בעיר".

יו"ר הטוטו, נותנת החסות הראשית של המרתון כבר שנה תשיעית ברציפות, יוסי פילוס אמר כי "הטוטו גאה להיות הספונסר הראשי של מרתון וינר ירושלים, זו השנה התשיעית. הריצה במרתון ווינר ירושלים, אינה דומה לשום חווית ריצה בארץ ובעולם. ירושלים כבירת ישראל, ובסיוע הטוטו, זוכה בשנים האחרונות לפריחה חסרת תקדים בספורט, ואירוע המרתון הינו חלק בלתי נפרד מפריחה זו. מסלולים עממיים לצד מקצועיים, רצים ורצות מכל המגזרים ובגילאים, זאת המהות של הספורט, וזאת המהות של הטוטו בחברה הישראלית".

יובל בראון המנכ"ל והבעלים של מותג הספורט 'סאקוני', אמר באירוע ההשקה כי "המותג סאקוני ישראל גאה להיות חסות הספורט של המרתון הבינלאומי הגדול בארץ, מרתון ווינר ירושלים. סאקוני מביאה אל המרתון ניסיון והיכרות ארוכת שנים עם ענף הריצה בישראל ואת ביגוד והנעלת הריצה מהמתקדמים בעולם. סאקוני נרגשת לקחת חלק במרתון יפיפה העובר בעיר הבירה של ישראל ומאחד רצים מכל העולם. אנו מקווים כי זהו תחילתו של שיתוף פעולה פורה וארוך טווח".

מרתון ווינר ירושלים מנוהל על ידי אגף הספורט בעיריית ירושלים, בשיתוף הרשות לפיתוח ירושלים ובתמיכה וסיוע של משרד ירושלים ומורשת, משרד התיירות ומשרד התרבות והספורט, ובחסות טוטו ווינר והשנה לראשונה חברת הספורט סקוני, שותפה באירוע ומספקת את חולצת המרוץ הרשמית.

להרשמה ולפרטים נוספים אודות המסלולים, אפשרויות לינה והאירועים הנלווים למרוץ באתר המרתון: https://jerusalem-marathon.com/Default.aspx