בנט, הרב דרוקמן והרב וורצמן
בנט, הרב דרוקמן והרב וורצמןצילום: הלל לדרמן

אירוע ההוקרה השנתי של ארגון ההתנדבות "לאורו נלך" התקיים היום (שלישי) בבנייני האומה בירושלים, בהשתתפות 2,100 מתנדבים ובמעמד שר החינוך נפתלי בנט, חברי הכנסת בצלאל סמוטריץ' וניסן סלומינסקי, הרב חיים דרוקמן, ראש החמ"ד אברהם ליפשיץ ומנכ"ל "לאורו נלך" הרב בני וורצמן.

אלפי המתנדבים שהגיעו מ- 44 בתי ספר וישיבות תיכוניות, מרמת הגולן בצפון ועד ירוחם בדרום, נהנו לאורך יום ההוקרה ממגוון סדנאות ושיחות העצמה העוסקות בנושא ההתנדבות.

לאחר מכן התכנסו המתנדבים לאירוע המרכזי: הופעה שמחה ואנרגטית של היוצרים ישי ריבו ואברהם טל שהופיעו לראשונה יחד.

ארגון "לאורו נלך" מוציא מידי שבוע אלפי תלמידי תיכון להתנדבות ולתרומה לחברה במגוון תחומים, דוגמת סיוע בחקלאות, הפגת הבדידות לקשישים, עזרה לילדים עם צרכים מיוחדים, עריכת אזכרות לחללי צה"ל ועוד. 2100 המתנדבים באירוע התנדבו יחד בשנה האחרונה במשך למעלה מ-100 אלף שעות.

הרב דרוקמן בירך את המתנדבים ואמר "אתם משתתפים במפעל האדיר של 'לאורו נלך'. מהו האור הזה? זהו האור של התורה והבריאה כולה. תורה תחילתה חסד וסופה חסד. זו המשמעות האמיתית של התורה - להביא טוב לעולם. הרב משה צבי נריה זצ"ל, שעל שמו כל המפעל הזה, הקדיש את כל חייו להאיר את אור התורה והחסד אצל בני נוער. זו זכות אדירה להשתתף במפעל של לאורו נלך ולעשות חסד עם האחר. עם ישראל אומר לכם תודה רבה".

בסוף דבריו של הרב דרוקמן, העניק לו מנכ"ל "לאורו נלך" הרב וורצמן גביע קידוש המסמל את קידוש החיים, ובירך אותו שימשיך להנהיג את הציבור בבריאות עוד שנים רבות.

שר החינוך נפתלי בנט סיפר על ערך ההתנדבות של חברו הטוב עמנואל מורנו הי"ד: "הגבורה של עמנואל זכרונו לברכה לא קרתה ברגע. מידות האדם זה כמו שריר שצריך לאמן אותו. עמנואל כל הזמן נתן והתנדב. אין משמעות לקיומנו אם אנחנו רק באים ליהנות. כשר החינוך מדברים איתי הרבה על זכויות הילד וזכויות אחרות.

''הרב נריה אמר שאדם ששואל מה חובתי ולא מה זכותי, עולמו משתנה. אנחנו באנו לעולם בשביל לתת. כל אחד מכם נושא על ראשו כיפה, יש לכם אחריות יתרה. אתם צריכים להיות הכי טובים בהתנדבות, בצה"ל ובכל תחום בחיים", כך בנט.

יו"ר האיחוד הלאומי חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' הוסיף "יש פה כל כך הרבה כוח ועוצמות של נתינה. היינו אתמול בניחום אבלים בתקוע אצל משפחת אנסבכר. הפער הבלתי נתפס בין הרוע שיש בצד השני, ליופי, לטוב, לטוהר ולאהבה בצד שלנו - לא ניתן לתיאור. בזכות זה אנחנו ננצח".

על האיחוד עם הבית היהודי אמר "אנחנו נתאחד כולם באהבה ובשותפות גדולה. השמים הם הגבול ועם האנרגיות המדהימות שלכם אנחנו ננצח".

הרב בני וורצמן סיכם את יום ההוקרה ואמר "היה פה היום אולם שלם של מתנדבים שמאירים את העולם בכל שבוע מחדש. בכל פעם הם מדליקים את האור למישהו; בגן, בבית אבות או בבית הספר, ועושים מעשה גדול. היום הזה נוצר כדי להגיד להם תודה ובכדי לצבור כוחות להמשיך בעשייה המדהימה לאורך כל השנה".