ערוץ 7 עם פמליית ראש הממשלה בדרך לפולין

החמאס יוצא במילים קשות ואף איומים נגד משתתפי "ועידת המזרח התיכון" שמתכנסת בימים אלה בורשה בירת פולין, ותדון בדרכים לסיום הסכסוך במזרח התיכון ובאיום האיראני על האזור.

במסיבת עיתונאים שכינס יחיא מוסא, אחד מבכירי החמאס בעזה, הוא כינה את משתתפי הועידה "בוגדים" וטען כי הם דוקרים בגב את האינטרס הפלסטיני. בועידה לוקחים חלק שרי חוץ של מדינות ערביות רבות ובהן ירדן, מצרים, בחריין, ערב הסעודית ועוד.

"כל מה שמגיע אלינו מהממשל האמריקאי נועד לחסל את המטרה הפלסטינית, מעורר עימותים באזור ומשרת את האג'נדה הציונית והאמריקאית. כל מי שיקח חלק בועידה בורשה מצטרף לאג'נדה הציונית והאמריקאית, ולכן הוא דוקר בגב את המטרה הפלסטינית. הפלסטינים צריכים להתייחס אליהם כאל בוגדים", אמר מוסא.

הוא הוסיף עוד כי "מטרתה של ארה"ב היא להרוס ולהפריד את הגוש הערבי. היא תמכה בהפיכות נגד האביב הערבי, היא מאמצת אג'נדה ברורה של תמיכה בישראל ומאפשרת לה לשלוט בכל האזור".

דבריו של מוסא מצטרפים לקריאה של בכירי הרשות הפלסטינית לנציגי מדינות ערב שלא להשתתף בועידה שתפתח ביום רביעי בורשה.

שר החוץ הפלסטיני, ריאד אל מלכי, אמר בראיון לרדיו הפלסטיני כי "הפלסטינים רואים בועידה בורשה מזימה נגד הנושא הפלסטיני. מדינות ערב צריכות לכל הפחות לשלוח נציגות נמוכת דרג, מתחת לדרג של שרים".

נתניהו לפני המראתו לוורשה