אבו מאזן
אבו מאזןצילום: רויטרס

המזרחן ד"ר דוד בוקעי אומר לערוץ 7 כי מסע הדילוגים של אבו מאזן במדינות ערב שנועד למנוע את תמיכתן בתוכנית האמריקנית של הנשיא טראמפ, מוכיחה כי הפלשתינים לא יתפשרו על פחות ממה שהם יכלו לקבל מברק ואולמרט: נסיגה לקוי 67 והכרה בירושלים המזרחית כבירת המדינה הפלשתינית.

לדבריו הפלשתינים מבינים היטב מיהו הנשיא האמריקני שעומד מולם, "זו לא תהיה עסקת המאה אלא עוד תכנית ברצף של מאות אם לא אלפי תכניות והצעות שנדחו על ידי הפלשתינים. טראמפ כאוונגליסט מעריץ את מדינת ישראל ואת ראש הממשלה נתניהו והוא מאמין שהוא הגיע לנשיאות בזכות האמונה באל הכל יכול. יש לו אמונה מלאה שעם ישראל צריך להיות בארץ ישראל ולכן הפלשתינים יודעים שהם יקבלו פחות ממה שהציעו להם ברק ואולמרט".

בוקעי מסביר כי עסקת המאה טובה אולי בעולם העסקי אבל לא מול הפלשתינים, "טראמפ חושב כמו איש עסקים וסבור שהוא יוכל להציע תמריצים כלכליים לפלשתינים תמורת פחות שטח שהם יקבלו. הוא לא מבין שהסוגיה הכלכלית מעולם לא הייתה בעיה אצל הפלשתינים, הם יכולים לקבל גם בלעדיו מיליארדים מאירופה, הם חיים כבר שנים כמו פארזיטים שסוחטים את העולם.

"משבר הומינטרי בעזה? זה רק אנחנו הישראלים משווקים את התיאוריה המופרכת הזו. המצב בעזה טוב עשרות מונים מתימן, עיראק, סודאן ומצרים. בשביל הפלשתינים המשך הסכסוך איתנו הוא מקור הכנסה מצוין של מיליארדים שהם מקבלים על חשבון אומללים אחרים בעולם אז הם לא יתנו לטראמפ לקלקל להם את החגיגה".

לדבריו הפלשתינים מצליחים כבר שנים להערים על העולם, ''94 אחוז מהפלשתינים לא נמצאים תחת שלטון ישראלי ולא תחת כיבוש. ורק כאן השמאל והתקשורת הישראלית מסייעים לפלשתינים לשווק את התזה של המשבר הומניטרי בעזה ומסכנות שלא הייתה ולא נבראה".