הרב רפי פרץ
הרב רפי פרץצילום: יונתן זינדל, פלאש 90

פרופ' יעקב כץ, מומחה לסקרי דעת קהל מאוניברסיטת בר אילן קורא לקיים סקר עומק שיקבע את גודלן של ארבעת המפלגות - הבית היהודי, האיחוד לאומי, יחד ועוצמה יהודית, ועל פי זה להרכיב רשימה משותפת.

"ברור שכל אחת מהמפלגות לא תעבור את אחוז החסימה שעומד היום על כארבעה מנדטים, 137 אלף קולות פלוס-מינוס. בלי איחוד אנחנו מדברים על סדר גודל של 12-14 מנדטים שילכו לטמיון. אם כל אחד ירוץ לבד יהיו שיקבלו מנדט, שני מנדטים או שלושה אבל התוצאה תהיה אפס", אמר כץ.

בשיחה עם ערוץ 7 קרא כץ לראשי המפלגות לקחת בחשבון את גורל עם ישראל, כלשונו, והזכיר כי ''בבחירות ב-92' השמאל נהנה מההפקר וכך עלה לשלטון. אני מאמין שאפשר היום להתאחד ואין שום בעיה לבדוק את הכוח של כל אחד באמצעות סקר עומק רציני.

"הזמן דוחק, יש לנו כמה ימים אבל הרשימה יכולה להרכיב את הבית היהודי, האיחוד הלאומי עוצמה ויחד. אם חלילה זה לא יקרה עלולה לקום כאן ממשלת שמאל למרות שיהיו יותר קולות לימין".

פרופ' כץ סבור שאם לא תהיה אחדות הבוחרים בציונות הדתית יאלצו להצביע לליכוד, "אם בוודאות לא תהיה אחדות העצה היחידה תהיה כדי להציל את הקול להצביע לליכוד ולהגדיל אותו לארבעים מנדטים ואז יש יותר סיכוי לממשלת ימין.

"ברור שהמגזר הוא חשוב ולכן אני מצפה מהרב פרץ ובצלאל סמוטריץ' שיבינו שגורל עם ישראל בידיהם ואם הם יתנהגו כמו ילדים לא יהיה ניתן לתקן את התוצאות".

''בלי כיפופי ידיים, לציבור נמאס''