אריה דרעי
אריה דרעיצילום: ישראל ברדוגו

יו"ר ש"ס אריה דרעי הבהיר הבוקר (חמישי) בראיון ל'כאן ב' כי האפשרות של איחוד חרדי כולל של אגודת ישראל, דגל התורה וש"ס איננה עומדת בשלב זה על הפרק.

"עד עכשיו לא דיבר אתי אף אחד, לא הרב משה גפני ולא אחרים. הרעיון עלה מאנשים לא פוליטיים והוא היה רעיון טוב, איחוד זה דבר טוב, אבל כשיש לו מטרה", הבהיר דרעי.

בדבריו פירט דרעי מדוע במקרה הזה אין צורך באיחוד והוא אף עלול להזיק, "בדרך כלל המטרה של אחוד זה שהאיחוד יביא יותר קולות, אף אחד לא בדק אם במקרה הזה זה יביא יותר קולות. הסיבה השניה היא כשמפלגות לא עוברות את אחוז החסימה ויחד הן כן עוברות. ברוך ה' יהדות התורה עוברת את אחוז החסימה וש"ס עוברת את אחוז החסימה. הסיבה השלישית היא בשביל שיתוף פעולה. ש"ס ויהדות התורה משתפות פעולה תמיד גם במו"מ הקואליציוני וגם במשך כל הקדנציה, כך שגם בזה אין בעיה".

"יהדות התורה ואנחנו נמשיך לעבוד ביחד, אבל כל אחד ילך בדרכו. הדבר היחיד שיכול לשנות את העניין, זה אם יהיה איחוד גדול במרכז-שמאל", ציין יו"ר ש"ס.

דרעי אישר את העובדה שראש הממשלה מצידו כן לחץ על איחוד בין המפלגות החרדיות, "נתניהו לחץ עלינו שנתאחד".

על המאמצים לאיחוד בימין, הכוללים את מפלגת יחד של אלי ישי, אמר כי יש ללמוד מהעבר ולא לאבד קולות.

"על פניו, לא נראה שהמפלגות יכולות לעבור את אחוז החסימה לבד", אמר דרעי. "חשוב מאוד שהן יתאחדו. חבל שהקולות האלה ילכו, אבל אני לא מתערב בזה. אם יש אחרים שרוצים לקחת את אלי ישי – בבקשה. אני לא רוצה שאף אחד יתערב לי במפלגה".

בהמשך הראיון הבהיר יו"ר ש"ס חד משמעית כי מפלגתו תמליץ לנשיא המדינה רק על ראש הממשלה בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה. "הוא ראש ממשלה מצוין", אמר דרעי.

דרעי הסביר כי גנץ איננו מתאים לתפקיד למרות ניסיונו הצבאי, "רמטכ"ל בישראל זה אדם רב זכויות, אבל ראש ממשלה זה תפקיד אחר לגמרי. צריך מישהו מנוסה".