הגביע אדום. מעולם לא זכה עודד קטש כמאמן בגביע המדינה בכדורסל, מעולם לא ניצחה הפועל ירושלים גמר גביע באולמה הביתי - פעמיים הגיעה למעמד זה בביתה, פעמיים הפסידה למכבי ת"א.

הערב (חמישי), דווקא מול מכבי ראשון לציון שנמצאת בכושר הטוב ביותר בליגה, זו שגברה עליה בגמר הפיינל-פור ב-2016 באולמה הביתי שבבירה שהביא לה את תואר האליפות ההיסטורי הראשון והיחידי שלה בליגת העל, הביסה ירושלים את יריבתה הכתומה מעיר היין בדרך לזכיה חמישית בתואר הגביע, עם 67:82.

את העונה הנוכחית התחילה הפועל ירושלים בחשש גדול. עזיבתו של הבעלים אורי אלון גרמה להשקעה כספית קטנה מזו שהורגלו אליה האוהדים בשנים האחרונות, ופתיחת העונה הייתה מגומגמת ביותר - עם הדחה בחצי גמר גביע ווינר סל על ידי לא אחרת מאשר מכבי ראשון לציון, זה היה נראה כמו בדרך לעונה שחונה.

ראש העיר ליאון עם הגביע האדום
ראש העיר ליאון עם הגביע האדוםצילום: אריה לייב אברמס

אבל ירושלים הוכיחה כי הספידו אותה מוקדם מדי וכמו שאומר המשפט של האוהדים שלהם - האהבה ניצחה. עם המאזן הביתי השני בטיבו בליגה, ירושלים נראית כמו מישהי שיכולה ללכת עד הסוף - בליגה ובאירופה.

הירושלמים שמחזיקים במאזן ביתי מדהים בכל המסגרות - ליגה, גביע ואירופה, פגשו את ראשון לציון שהדיחה בדרך לגמר את מכבי ת"א והפועל תל אביב והחזיקה עד הערב במאזן של תשעה ניצחונות ב-10 משחקים, ועם רבע שלישי אדיר הכריעו את המשחק מוקדם מהצפוי.

עם תמיכה של יותר מ-9,000 אוהדים אדומים, זה לא היה קשה במיוחד, למרות פתיחה טובה של ראשון שכבר הובילה ב-6. הירושלמים הובילו מסוף הרבע הראשון ועד לסיום, כשברבע השלישי קלעו 29 נקודות מול 8 בלבד של האורחים מראשון לציון, שייתר לחלוטין את הרבע הרביעי והאחרון.

ירושלים זוכה בתואר הראשון שלה העונה ונראה כי לא אמרה עדיין את המילה האחרונה ויכולה לסיים אותו עם תארים נוספים, על פי משחקיה האחרונים.

ראשון מפספסת הזדמנות לזכות בגביע ראשון ולרשום היסטוריה נוספת בהיכל הפיס ארנה מול ירושלים, כשמדובר עבורה בהפסד שלישי בגמר גביע.

קלעו לירושלים: בראון 19, תומאס ופלדין 15 כ"א, אליהו 8, באטלר וטימור 7 כ"א, בלאט 5, אוחיון 4, אואנס 2.

למכבי ראשל"צ: המילטון 16, סטיבנס ולונג 13 כ"א, קולשוב וסימפסון 7 כ"א, שגב 6, טישמן ואריאל 2 כ"א, בלייזר 1.