נתניהו ופנס
נתניהו ופנסצילום: יוני קמפינסקי

לא רק ראש הממשלה נתניהו מעורר זעם בפולין לאחר שטען כי "פולנים שיתפו פעולה עם הנאצים" ובעקבות ההתבטאות הזו מאיים ראש ממשלת פולין לבטל את ביקורו בארץ בשבוע הבא.

שגרירות פולין בארה"ב דורשת מרשת MSNBC לתקן בפומבי את דבריה של השדרית אנדריאה מיטשל, שסיקרה את ועידת וורשה, ולאחר ראיון עם סגן נשיא ארה"ב מייק פנס כאשר זה הניח זר באתר מרד גטו וורשה אמרה כי "היהודים נלחמו במשך חודש במשטר הנאצי והפולני".

דבריה של הכתבת האמריקאית עוררו זעם בפולין, ושגרירות פולין בארה"ב דרשה מהרשת האמריקאית לתקן במהירות את הדברים. "תודה לרשת MSNBC על הדיווח מוורשה. עם זאת, מרד גטו וורשה בשנת 1943 היה מעשה גבורה נגד הנאצים הגרמנים שהקימו את הגטו וביצעו את השואה. במהלך מלחמת העולם השנייה פולין הותקפה ונכבשה על ידי המשטר הנאצי הגרמני".

גם נשיא הקונגרס היהודי העולמי, רונלד לאודר, קרא לרשת האמריקאית לחזור בה מהציטוט הלא מדוייק. "גטו וורשה היה יצירה שטנית של גרמניה הנאצית בפולין הכבושה. המורדים היהודים נלחמו נגד הגרמנים" אמר לאודר בהצהרה פומבית שפירסם.

בעקבות הסערה הודיעה הכתבת אנדריאה מיטשל כי היא "מתנצלת על התבטאותה השגויה". זמן קצר לאחר מכן שוב התעוררה סערה כאשר ראש הממשלה נתניהו אמר בתדרוך לעיתונאים כי היו פולנים ששיתפו פעולה עם המשטר הנאצי, ובעקבות הדברים הודיע ראש ממשלת פולין מתאוש מורבייצקי כי הוא שוקל לבטל את השתתפותו בוועידת ארבע המדינות – פולין, צ'כיה הונגריה וסלובקיה – שאמורה להתקיים בישראל בשבוע הבא.