ציפי חוטובלי
ציפי חוטובליצילום: הדס פרוש, פלאש 90

כנס לבירור מקומה של ההלכה היהודית ביחסי החוץ של מדינת ישראל יתקיים ביום ראשון הקרוב במרכז האקדמי לב בירושלים, בשיתוף מרכז ״תורה ומדינה״.

מהי עמדת היהדות בנושאים כמו אמנות בין-לאומיות? האם למדינה מותר לקשור קשרים דיפלומטיים, למכור נשק ולכרות בריתות באו"ם עם מדינות מפוקפקות מבחינה מוסרית? האם המדינה מחויבת לסייע למטיילים ישראלים בחו"ל? אלה רק חלק מהשאלות שיידונו בכנס.

סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי (הליכוד) תשתתף בכנס ובשיחה עם המארגנים היא אומרת כי צריך לקרוא לצעירים בעלי השקפה לאומית לחתור להשתלב בשירות הדיפלומטי של מדינת ישראל.

"זכינו שצעירינו משתלבים במגוון תחומי החיים שבמדינת ישראל: צבא וביטחון, רפואה ומדע, תקשורת, טכנולוגיה וכו'. ואולם הזירה הדיפלומטית עדיין - במידה רבה - 'שבויה' בתפיסות 'אחרות'. הגיע הזמן להדגיש גם היבט זה, לחנך לכך, לחתור לכך, להשקיע ובסופו של דבר לשנות", אמרה חוטובלי.

"בעיני רוחי, אני רואה בעוד עשור קבוצה נכבדה של דיפלומטים בעלי אג'נדה לאומית-ימנית. שגרירים וקונסולים, שנאבקים בכל רחבי העולם על מדיניות ישראל. הגיעה השעה לשים את משרד החוץ ואת השירות בו במקום גבוה של משימתיות אידיאולוגית", הוסיפה סגנית שר החוץ.