איתמר בן גביר
איתמר בן גבירצילום: דוד וילדר

עו"ד איתמר בן גביר, מראשי מפלגת עוצמה יהודית, פועל להיווצרות בלוק טכני שיכלול את מפלגות הבית היהודי-האיחוד הלאומי ואת ''עוצמה יהודית''.

לדבריו, בלוק טכני שכזה יבטיח ששלוש המפלגות יהיו בכנסת ה-21. ''בלי זה הן לא עוברות את אחוז החסימה", אמר.

בראיון לרשת ב' הדגיש בן גביר כי הוא מסרב להיענות לדרישת הרב יעקב מדן להוריד את תמונתו של ברוך גולדשטיין מסלון ביתו. "לא אוריד את התמונה של ברוך גולדשטיין בסלון הבית שלי. הוא רופא שהציל חיים. אני לא תומך בהרג ערבים, אלא באהבת ישראל".

מוקדם יותר התייחס ח''כ בצלאל סמוטריץ' לאפשרות שרשימת האיחוד הלאומי-הבית היהודי תצרף אליה את מפלגת עוצמה יהודית. "דעתי האישית שאנחנו חייבים להתחבר כולנו מכיוון שאין לנו את הפריבילגיה להיכנס להרפתקאות ולאבד קולות בבחירות האלה, זו סכנה אמיתית", אמר.

"יהיה חיבור טכני בלבד לתקופת הבחירות כדי למנוע איבוד קולות", הדגיש יו"ר מפלגת האיחוד הלאומי.

ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי) אמר הבוקר כי "השאלה לגבי איחוד עם 'עוצמה יהודית' תעלה החל מהבוקר וכל החלטה, כפי שהוחלט בהסכם, תתקבל בשיתוף. נצטרך לבחון אם הדבר יוצא בשכרנו או בהפסדנו. אם המשמעות של צירופם של אנשי 'עוצמה יהודית' היא שהבית היהודי יאבד חלק מאנשיו בקיבוץ הדתי, בפתח תקווה, בירושלים ובמודיעין וברמת גן, אזי נצטרך לבחון, משום שאנחנו רואים את עצמנו כנציגי הציונות הדתית הרחבה לגווניה. אלו ששולחים את ילדיהם לחינוך הממלכתי-דתי, לחינוך המשלב ולתגבור לימודי יהדות ואלו ששולחים את ילדיהם לתלמודי תורה.

"נצטרך לשקול, אם זה מוריד קולות לבית היהודי-האיחוד הלאומי, ואם כן יימצא שכרינו בהפסדנו, או שיקול אחר לטובת המחנה הלאומי. בתפיסת העולם הציונית-דתית של הבית היהודי, היא גם דתית, גם חברתית, גם דמוקרטית. את הדברים האלו ישקלו ביממות הקרובות ונצטרך לבחון אותם גם דרך אנשינו שבשטח, גם דרך כינוס המרכז של הבית היהודי ביום ראשון בערב, גם אולי דרך סקרים", אמר יוגב.