נתניהו בוועידת ורשה
נתניהו בוועידת ורשהצילום: עמוס בן גרשום, לע"מ

במהלך המפגש הסגור של ועידת ורשה הציג היועץ המיוחד של נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ ג'ארד קושנר כמה קווים כלליים בעניין תכנית השלום שתוצג ע"י ארה"ב לאחר הבחירות בישראל.

כפי שדיווחנו בערוץ 7, קושנר אמר כי התכנית תדרוש וויתורים מ"שני הצדדים" והדגיש שהיוזמה הערבית לא הביא תוצאות והיא כבר לא רלוונטית. (ההקלטה בתחתית הידיעה).

חלק משתתפי הדיון הגיבו לדברי קושנר ואחרון המגיבים היה ראש הממשלה בנימין נתניהו. הקלטה של דברי ראש הממשלה הגיעה לידי ערוץ 7.

"בכל פעם שהיה מנהיג ערבי שרצה שלום, עשינו איתו שלום", הבהיר נתניהו. נתניהו הזכיר את השלום עם מצרים וירדן והבטיח ש"אם יהיה מנהיג פלסטיני שבאמת ירצה שלום, נוכל להגיע לשלום".

"זה נכון שהתקדמות עם הפלסטינים תעזור לנו בעולם הערבי וגם בעולם המוסלמי", אמר נתניהו, "אבל גם הפוך - היחסים עם מדינות ערב מקדמים את היחסים עם הפלסטינים. תהליך הנורמליזציה ההדרגתי עם העולם הערבי מסייע גם בעניין הפלסטיני".

בנוגע לתכנית עצמה אמר נתניהו: "יש חשיבה חדשה ורעננה, אני מברך את ג'ארד קושנר וג'ייסון גרינבלט שלקחו על עצמם את הנושא הזה. אני מצפים לראות את התכנית והיא תוצג לאחר הבחירות בישראל שלוקחות לי את רוב הזמן כפי שאפשר לתאר".

"אני לא חושב שראוי לשלול את התכנית עוד לפני פרסומה", אמר ראש הממשלה בדברי ביקורת שכוונו להתנגדות הפלסטינית, "זה שיש לנו קשר עם הממשל הנוכחי לא מצדיק התנגדות מצד הפלסטינים. היה לי קשר טוב עם הממשל הקודם, אבל פחות טוב מהנוכחי, ולעולם לא חשבתי להגיד "אני לא מעוניין להתקדם" בגלל טיב היחסים עם ארה"ב".

"אם רוצים לתת הזדמנות לשלום צריך לבחון בפועל את התכנית", הדגיש נתניהו, "אני אשמח לעשות זאת, אבל בשביל זה אני צריך לחזור לישראל ולהיבחר".

בסוף דבריו ביקש נתניהו להחזיר את הדיונים למכנה המשותף המאחד בין המשתתפים: "אנחנו צריכים להתעמת עם האיום האיראני. צריך לצאת מכאן עם מסר של אחדות בין כולנו נגד האיום האיראני".