ישראל הראל
ישראל הראלצילום: מרים צחי

ישראל הראל מייסד מועצת יש"ע ונקודה וכיום פובליציסט בעיתון הארץ קורא בראיון לערוץ 7 לרב רפי פרץ לצרף את עוצמה יהודית לרשימה.

"אני שומע את קולות ההיסוס ואני אומר, חברים יקרים במערכת בחירות צריכים לא רק להיות צודקים אלא בעיקר חכמים. המתנגדים שלנו לא עושים חשבונות כאלה ולכן אנחנו לא צריכים להיות צדיקים יותר מהאפיפיור צריכים לחשוב כמו אנשים פוליטיים ולהיכנס לכנסת בעוצמה גדולה ואז אחר כך אפשר לחזור לאידיאולוגיה מדויקת יותר".

לדבריו הציונות הדתית צריכה את עוצמה יהודית כדי להביא להישג משמעותי בבחירות, "סכנת אחוז החסימה מאחורינו, אבל חבל על שניים וחצי מנדטים שילכו לאיבוד. לכן הליכה משותפת עם עוצמה יהודית ביחד עם הימין החדש כבלוק טכני במשא ומתן מול הליכוד תניב שלושה עשר ארבעה עשר מנדטים שזו עוצמה אדירה וזה אומר שמשרד הביטחון ומשרד המשפטים יכולים להיות בידינו ועד תיקים בכירים נוספים.

ככה גם אפשר יהיה להתכונן לרשת את הליכוד שלמרות שנבחרו בו אנשים די מרשימים התשתית האידיאולוגית שלהם הולכת ונשחקת והציונות הדתית שמשדרת דברים אחרים לחלוטין יכולה להכין את עצמה להיות היורשת".

הראל תוקף בראיון את אלה הקוראים לפסול את עוצמה יהודית, "אלה שדורשים מאיתנו לפסול אותם לא פוסלים את עצמם מקשרים הדוקים עם השמאל הקיצוני. והשמאל הקיצוני שתוקף אותנו על זה שאנחנו סולחים כביכול לעוצמה יהודית הוא עצמו לא נמנע מלהיפגש עם אבו מאזן שעל הקיר שלו יש תמונה של ערפאת והוא גם מממן את הרוצחים שטובחים בנו ומשלם להם משכורות. הצביעות בעניין הזה מאוד מאוד גדולה ולכן אני חושב שחובה ללכת עם עוצמה יהודית".

הוא מדגיש כי גם לו קשה עם חלק מההתבטאויות של עוצמה יהודית, "קשה לי איתם כי חלק מהם נגועים בשנאה לעם אחר ולא מתוך אידיאולוגיה. אני יכול להבין אידיאולוגית את החשש שמא יום אחד הערבים יהיו כאן רוב וירצו לרשת את הארץ ולכן צריכים לחשוב בחוכמה מה עושים. אבל לא מתוך שנאה תהומית אלא מתוך חשיבה רציונאלית של איך משמרים את הרוב היהודי במדינת ישראל. קשה לי גם עם האידיאולוגיה של שנאת הזה למרות שגם אני חושב שהזר לא צריך להיות חלק מהלאומיות שלנו ולכן בחוק הלאום שהייתה לי הזכות להיות היזם שלו במכון לאסטרטגיה ציונית לא הכנסנו את השוויון לערבים כי אמרנו שזו מדינה יהודית ולכן הלאומית היהודית היא זו שקובעת".

ישראל הראל דוחה את הטענות כאילו עוצמה יהודית תפסל על ידי בג"ץ, "אני לא מאמין שבג"ץ יעז לפסול את הרשימה הזאת ואם הוא יעז לפסול את הרשימה הזאת הוא חייב לפסול את הרשימות הערביות. אני גם מכיר את איתמר בן גביר וברוך מרזל הם מפסיק חכמים ונבונים ובמצע שלהם לא תהיה שום עילה לפסילה".

הוא ממעיט בחשיבות צירופו של אלי ישי, "יח"ד זה בלוף זה מה שאני חושב. אלי ישי איש טוב וראוי לפוליטיקה אבל הוא נכנס לפינה ומבחינה אלקטוראלית הוא לא מעלה ולא מוריד. וגם מבחינה אידיאולוגית הוא בסוף איש של ש"ס שיצא לדוג במים אחרים לכן אני בוודאי לא מציע להציב אותו על חשבון מישהו אחר שהוא ראוי ומוכשר יותר".