פנחס ולרשטיין
פנחס ולרשטייןצילום: אלירן אהרון

איש ההתיישבות פנחס ולרשטיין, המקורב לראש הממשלה בנימין נתניהו, מודאג מפיצול מפלגות הימין הקטנות ונזכר בבחירות 92' שלאחריהן נחמו הסכמי אוסלו.

"יש לנו זיכרונות מרים מהפיצול שהביא לנו את הסכם אוסלו. היום כל אובדן קולות ופירוד נוסף יביא ציבורים גדולים להצביע למפלגות שיפילו את שלטון הימין", אומר ולרשטיין בשיחה עם ערוץ 7.

''לצערי זו ההערכה הריאלית ולכן כל מיני חידודים וכל מיני דיוקים עלולים להוביל אותנו לעברי פי פחת. גם אם הציונות הדתית לא תעלם בהחלט יכול להיות בקלות בלוק חוסם נגד הדתיים ונגד הימין. אם תספור את כל הסקרים עד עכשיו תראה שאנחנו מתקשים לייצר גוש של 61-64 חברי כנסת".

לדבריו הדרך היחידה להחזיר לציונות הדתית את הקולות היא לשדר אחדות, מה שכרגע לא ממש קורה, "אם זה היה תלוי בי הייתי מפציר לעשות הכל בוודאי מול אלי ישי שנראה לי כרגע הכי מתאים להתחבר לפני כל דבר אחר.

"אני חושב שזה הקל ביותר, המהיר ביותר והחשוב ביותר. היו לי מספר שיחות לפני כמה שבועות עם אלי ישי, אני זוכר את מסירותו ואת נכונותו לישון במכונית במאבק על גוש קטיף כשהוא נשאר לישון לילות במכונית בצנעה, אף אחד לא שם לב אליו, הוא לא עשה מזה הון פוליטי. הוא נראה לי היהודי הקרוב אלינו ביותר וגם מייצג זרם חשוב של ציבור עדות המזרח ומוכרחים לצרף אותו.

"אני חושב שעצם האחדות תמנע אובדן קולות והיא גם תשדר איזושהי אופטימיות שאפשר למצוא את המכנה המשותף הרחב יותר".

ולרשטיין מסביר כי נכון להיום חסרה נציגות משמעותית לציבורים נוספים, "נוצר פה איזה פרדוקס מוזר שבעצם כל הנציגים הן של הבית היהודי והן של האיחוד הלאומי הם כולם אנשי ההתיישבות ביהודה ושומרון שזה כמובן שבח גדול, אבל רק אחד - אופיר סופר הוא מהפריפריה מהגליל, אבל מהמרכז וירושלים אין לנו שום נציג.

"לכן לאלי ישי אני חושב יש גם כוח אלקטוראלי ויש גם מסר שאנחנו מאחדים כוחות וזה ימנע מכוחות ללכת למפלגות, וודאי מאלה שהולכים לגנץ והרבה אני מקווה מאלה שהולכים לימין החדש שיחזרו לתנועה הדתית לאומית".

הוא אינו שולל את צירופה של עוצמה יהודית, "זה לא במגרש שלי, אני לא מתערב בנושאים הפוליטיים, אני חושב שהמסר שם הוא אחר אבל את זה כבר מנהיגי המפלגות יחליטו כמה הם רוצים אותם ואני לא מתנגד שהם יצטרפו. לעניות דעתי המשא ומתן עם אלי ישי חייב להיות קודם.

"אני לא נכנס למיקומים ואיך מתמודדים עם המהלכים האלה. השאלה הגדולה כרגע היא האם מרימים דגל יפה בראש מורם תחת הבית היהודי או שאנחנו כבר מתחילים לשמוע כל מיני התגוששויות שכואב הלב לשמוע אותן".