יש פירות שעדיין לא הגיעו למחנה יהודה
יש פירות שעדיין לא הגיעו למחנה יהודהצילום: iStock

הטבע לא מפסיק להפתיע. גם אם חשבתם שאתם כבר מכירים את כל הפירות בעולם, תמיד יש מקום להפתעות. ריכזנו עבורכם כמה פירות מוזרים ומיוחדים מרחבי העולם שגם אנחנו לא היינו בטוחים שקיימים עד שבדקנו.

ידו של בודהה- אתרוג עם רגליים

הפרי המוזר הזה גדל בעיקר בסין וביפן והאצבעות הארוכות לו העניקו לו את שמו. למעשה, הפרי הוא הסוג הרגיל של האתרוגים בסין, ולמי שתהה- הוא לא כשר למצוות 4 המינים. למרות שהפרי מורכב בעיקר מקליפה קשה וכמעט שאין מה לאכול בו- הוא נמכר ברוב השווקים בסין בתור מבשם חדרים עקב הריח החזק שלו.

נראה מוזר- אבל הריח מדהים
נראה מוזר- אבל הריח מדהיםצילום: iStock

רמבוטן- מישהו צריך תספורת?

הפרי השעיר הזה הוא רמבוטן, פרי המצוי בעיקר בדרום מזרח אסיה. פירוש השם שלו הוא שעיר- שם דיי מתבקש בהתחשב בתסרוקת של הקליפה שלו. הפרי שורד רק בטמפרטורות גבוהות ואפשר להכין ממנו גם ריבה או ג'לי מתוקים. לקלף את הקליפה השעירה שלו זו אומנות בפני עצמה- אבל הטעם המתוק של הפרי שווה את ההשקעה.

צריך תספורת- אבל טעים
צריך תספורת- אבל טעיםצילום: iStock

פיסליס- דובדבן היהודים

הפיסליס, או השלפח בעברית תקנית, הוא למעשה קרוב משפחה של העגבניה המוכרת. אבל בניגוד לקרובת משפחתו הוא גדל בעיקר בדרום אמריקה, אם כי גם בחממות מסוימות בארץ. הפרי, שזכה לכינוי דובדבן היהודים, יכול לגדול במהירות מדהימה לשיח בגובה מטר ושומר על הפירות החמצמצים שלו בתוך אריזת מתנה ייחודית. רק תזהרו לאכול אותו כשהוא בשל, בתור פרי בוסר הוא מכיל חומרים רעילים.

פרי בעטיפת מתנה
פרי בעטיפת מתנהצילום: iStock

עכבר מלון- אבטיח שהוא מלפפון

למרות שהפרי המוזר הזה נראה כמו גרסא מוקטנת מאוד של אבטיח, למעשה הטעם שלו דומה יותר למלפפון. הפרי גדל בעיקר במקסיקו, שם הוא מכונה סנדיטה או בעברית האבטיח הקטן. הפרי קטן בכמעט פי 20 מאחיו הגדול האבטיח, ובתור פרי עם טעם של מלפפון, אפשר לומר שגם הטעם שלו פחות טעים באותה מידה.

נראה כמו מיני אבטיח, טעים כמו מלפפון
נראה כמו מיני אבטיח, טעים כמו מלפפוןצילום: iStock

יאם סגול- יאמי?

למרות שהפרי נראה כמו בטטה שטבעה בדלי צבע סגול, מדובר למעשה בפרי בפני עצמו. ליאם יש טעם מתוק יותר מהבטטה הרגילה, ועל אף הצבע המוזר שלה- היא נחשבת למאכל בריא במיוחד. הפרי הזה הגיע היישר מיפן, ומשמש כיום לקישוט בסלטים רבים.

הייתם אוכלים פרי סגול?
הייתם אוכלים פרי סגול?צילום: iStock

פרי האנונה- הגלידה של הטבע

הפרי המוזר הזה הוא למעשה סוג של תפוח מכוסה בשריון קשקשים. במידה והצלחתם לפתוח את הקליפה הקשה, מצפה לכם הפתעה בדמות "גלידה" לבנה שנמצאת בתוכו. הפרי נפוץ מאוד בדרום אמריקה, ויש לו טעם נהדר עם ויטמינים רבים. אבל, לפני שאתם מתנפלים עליו- צריך לשים לב לגרעינים השחורים שבתוך הגלידה שמכילים חומרים רעילים.

גלידה מצופה בשריון
גלידה מצופה בשריוןצילום: iStock


רוצים עוד? כתבות חדשות כל יום בנוער ערוץ 7- המקום בשבילכם!