ח"כ ציפי לבני
ח"כ ציפי לבניצילום: הלל מאיר/TPS

חברת הכנסת ציפי לבני, יו"ר 'התנועה' ומי שעד לא מכבר כיהנה כיו"ר האופוזיציה, צפויה, כך על פי ההערכות, לפרוש מהחיים הפוליטיים. זאת לנוכח הסקרים שאינם מעניקים לה מקום בכנסת הבאה.

על פי דיווחים מאנשי 'התנועה' לבני מבהירה כי את החלטתה לפרוש תקבל על מנת שלא להביא לאבדן קולות למחנה השמאל. זאת במידה ולא יתבצע האיחוד עליו היא עמלה מול מפלגתו של בני גנץ, 'חוסן לישראל'.

נזכיר כי בראיון שקיים עם יומן ערוץ 7 הבהיר חבר הכנסת אייל בן ראובן, איש 'התנועה' כי מפלגתו רואה בחבירה לבני גנץ את האלטרנטיבה המועדפת. לדבריו גנץ עצמו זקוק לציפי לבני לצידו על מנת לאזן את הנטיה ימינה שקיימת במפלגתו:

"אני חושב שבני צריך לדבר עם ציפי לבני, בעיקר כדי שתאזן לו את הספינה. הוא צריך ללכת עם ספינה מאוזנת שיש בה קצת ימין וקצת שמאל והרבה מהמרכז שאומר היפרדות מהפלשתינים, דמוקרטיה אמתית בגבולות ישראל, מדינה יהודית עם רוב יהודי לנצח, מסרים ברורים לציבור הישראלי ללא גמגומים. היחידה שמדברת ברור היום היא ציפי לבני וכל השאר מגמגמים", דברי בן ראובן.

לעומת דברים אלה במפלגתו של גנץ הבהירו כי אינם מעוניינים בחיבור עם לבני, הבהרה שככל הנראה תוביל לפרישתה של לבני מהחיים הפוליטיים.