הרב מאיר מאזוז
הרב מאיר מאזוזצילום: ישיבת כיסא רחמים

זהות ספרדית? גאווה יהודית: הרב מאיר מזוז, ראש ישיבת 'כיסא רחמים', עקץ את המשפחות החרדיות ממוצא מזרחי המתביישות במוצאם ומנסים לטשטשו באמצעות היטמעות במוסדות חינוך אשכנזיים.

"יש הרבה אשכנזים שלא רגילים בנוסח ובביטוי של הספרדים, אז נלמד אותם! ולא אנחנו נכנס מתחת לשלחן ונאמר: 'אני בעוונותי הרבים ספרדי שבאתי מארצות המזרח, אוי ואבוי לי, כבוד השם עלי לא זרח, מה אני אעשה'", אמר ראש הישיבה במהלך שיעורו האחרון והדברים צוטטו באתר 'חרדים 10'.

"אתה שווה יותר מכולם. כל אדם שיחשוב שהוא לא שווה – יש לו בעיה. תחשוב אני שווה. אני חכם. מי שיש לו נפש כזאת, שלא מעריך את עצמו, יקום בבוקר ואחרי 'מודה אני' יאמר לעצמו: 'אני חכם גדול, אני גאון גדול, אני שווה הרבה', ויחזור ויחזור ויחזור עד שיכנס לו למוח שלו שהוא לא אדם 'זבל', הוא בן אדם.

"ואחר כך, כשהוא יהיה בן אדם, כשיפגוש אדם אחר – ההוא לא יפחד לדבר איתו, אלא ידע להגיד לו – גם אני אדם כמוך. 'גם לי לבב כמוכם'. איפה זה כתוב? באיוב כמובן".

בדבריו אמר כי אדם ממוצא ספרדי שמעדיף מוסדות חינוך חסידיים לילדיו - לוקה בנחיתות. "כשאדם חושב שהוא אפס, ושאת כל הילדים שלו הוא צריך לשים אותם דווקא בקרלין וסטולין, ופולין… וחושב שהלימוד שלנו לא שווה – יש לו בעיה, יש לו בעיה במוח שלו. צריך לעשות לו טיפול מוח. מוח אחד… תשתחרר מהטירוף הזה.

"אם תלמד ותלמד ותלמד – תכניס את כל העולם כולו בכיס הקטן שלך, אל תהיה עפר ואפר רימה ותולע. אבל אם לא תלמד ותאמר ככה, זה לא שווה כלום!", חתם את דבריו.